הלקחים יופקו?

שובה של 'מחאת האתיופים': "נפעל בתקיפות"

לאחר ההתפרעויות האלימות במחאת בני העדה האתיופית בשבוע שעבר, על הריגתו של צעיר מירי שוטר, מגבירים במשטרה את הכוננות לקראת אפשרות להתלקחות מחודשת ברחובות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחאה על אפליית הישראלים יוצאי אתיופיה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

במשטרת ישראל נערכים כעת לקראת חידושן האפשרי של מחאות בני העדה האתיופית, עם סיום ימי ה'שבעה' על מותו של סלומון טקה מירי שוטר בחיפה.

"אנו קוראים למפגינים לשמור על החוק והסדר; כן למחאה, לא לאלימות", נאמר בהודעת המשטרה המיוחדת.

כזכור, בשבוע שעבר נפצעו מאות מפגינים ושוטרים, בעימותים קשים שהתפתו בכל רחבי הארץ, כאשר המפגינים האתיופים חסמו צירי תנועה מרכזיים, וחלקם אף פעלו באלימות קשה כלפי שוטרים ואזרחים תמימים.

מחאה זו הפסיקה, למספר ימים, בעקבות פגישת רבני העדה עם הרבנים הראשיים לישראל, זאת עד לתום ימי האבל על מות הצעיר. היום, עם לאחר שימי האבל תמו, צפויה המחאה להתחדש.

חלק מהמאורעות הקשים (צילום: דוברות המשטרה)

"נבהיר", נאמר בהודעת המשטרה: "כי נאפשר מחאה לגיטימית, אולם לא נאפשר - ואף נפעל בתקיפות - מול התפרעויות והפרות סדר אלימות שיכוונו כלפי שוטרים או אזרחים באשר הם, זאת במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו".

לפי המשטרה, היא ניהלה ועודנה מנהלת שיח רציף ומאמצי הידברות ממושכים, במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש.

"לצערנו, בשבוע שעבר חלק מהמוחים ניצלו זאת לביצוע מעשי אלימות וונדליזם, כלפי שוטרים ואזרחים והמשטרה עצרה עשרות חשודים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעות אלימה, וניסיון לפגוע בשוטרים, אזרחים ורכוש בניגוד לחוק" נאמר עוד בהודעה המשטרתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר