פסיקה תקדימית

הרשות הפלסטינית תפצה במיליארד ש"ח את משפחות נפגעי הטרור

החלטה תקדימית של בית המשפט המחוזי בירושלים קובעת: הרשות הפלסטינית אחראית לפיגועי האינתיפאדה השנייה, ותשלם פיצויים בסך מיליארד ש"ח למשפחות הנפגעים (ארץ)

(צילום: Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (שני) החלטה תקדימית כאשר בפסק דין שנתן סגן נשיא בית המשפט, כבוד השופט משה דרורי, נקבע כי הרשות הפלסטינית אחראית ל-17 מקרים של פיגועי טרור בתקופת האינתיפאדה השנייה.

תיקים אלו נידונים בבית המשפט קרוב לעשרים שנה, ובראשם התיק שהגישה משפחתו של חייל המילואים ואדים נורז'יץ, נגד הרשות הפלסטינית ואש"ף, לצד נתבעים נוספים.

ליבת הדיון המשפטי עסקה בעניין שאלת אחריותה של הרשות הפלסטינית לפיגועים שהתרחשו במהלך האינתיפאדה שבסופו מצא בית המשפט כי הייתה אחריות ישירה לאותם מקרי טרור קשים. כעת, על בית המשפט לקבוע את גובה הנזק, אשר בהתאם לעולה מכתבי התביעה צפוי להגיע להיקף של מיליארד שקל.

את התביעה ניהל ארגון "שורת הדין" ברשות עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, שמסרה בתגובה כי "מדובר בניצחון היסטורי. אלה היו התיקים הראשונים שהוגשו כנגד הרשות הפלסטינית, הם היו חסרי תקדים. הטענה שלנו הייתה מלכתחילה שהרשות הפלשתינית היא ישות טרור המקדמת ומעודדת פיגועי טרור, ואכן בית המשפט מצא אותה אחראית לפיגועים שבוצעו גם על ידי ארגוני טרור כמו אש"ף, החמאס והג'יהאד האסלאמי".

"זה מוכיח שהאינתיפאדה לא הייתה התקוממות עממית אלא מלחמה מתוכננת ומכוונת כנגד האוכלוסייה האזרחית בישראל. מה שערפאת לא הצליח להשיג באמצעות הסכמי אוסלו הוא ניסה להשיג דרך פיגועי התאבדות וירי. המטרה הפלשתינית היתה רצח עם כנגד יהודים בישראל, ועל כך היא תשלם כעת ביוקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר