סערת המשיכה בפאות

ארבל למח"ש: 'נדמה כי עונשו של השוטר - 3 שנות מאסר'

ח"כ משה ארבל פנה לראש מח"ש וביקש למצות עד תום את חקירת השוטר שתועד מושך בפאות אברך חרדי בבית שמש. לדברי ארבל: חוק העונשין קובע כי עונשו יהיה לפחות 3 שנים (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

ח"כ משה ארבל פנה אמש (שני) לראש מח"ש וביקש למצות עד תום את חקירת השוטר שתועד מושך בפאות אברך חרדי בבית שמש. לדברי ארבל: חוק העונשין קובע כי עונשו יהיה לפחות 3 שנים.

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" תיעוד הוידאו בו נראה בלש משטרה מושך בחוזקה בפאותיו של מרדכי קרויזר, אברך מבית שמש, שנעצר בחשד לתקיפת שוטר אך הסרטונים הוכיחו לכאורה אחרת וכי קרויזר הוא זה שהותקף.

במכתב ששיגר ח"כ ארבל לראש מח"ש עו"ד קרן בר-מנחם הוא כותב: "בכתבה שפורסמה באתר "כיכר השבת" הוצגו סרטוני וידאו ובהם אלימות קשה שהפעיל בלש משטרת ישראל נגד מר מרדכי קרויזר בשעת מעצרו במוצאי שבת, 6 ביולי 2019. בסרטונים נראה הבלש מושך בחוזקה בפאותיו של מר קרויזר האזוק בעודו מובל לניידת המשטרה.

פרקליטו של מרדכי קרויזר באולפן

"זאת ללא כל התגרות, מבלי שהתנגד למעצרו ובמשך שניות ארוכות. בסרטון ניכרים הכאב וההשפלה שחש מר קרויזר במהלך האירוע".

"אכן", מדגיש ח"כ ארבל, "הסרטון אינו מציג את האירוע כולו וייתכן בהחלט כי התקיימה עילת מעצר בעניינו של מר קרויזר באותה עת בגין מעשים שביצע באותו ערב. עם זאת, קיומה של עילת מעצר אינה מהווה "כרטיס חופשי" לשוטרים לנהוג באזרחים כראות נפשם, באלימות או תוך ביזוי והשפלה על רקע דתי.

פנה למח"ש. ח"כ משה ארבל

"אין כל הצדקה למשיכה בפאות ליהודי, ובכלל, אף אם העצור מנסה להתנגד למעצרו, וודאי כשאינו מתנגד. ומדובר בפגיעה לא מידתית בכבוד האדם".

לדבריו: "פאותיו של יהודי היו מאז ומעולם סימן היכר יהודי, סמל לדבקותו, לאמונותיו ולהשתייכותו הדתית. בפעולותיו נדמה כי הבלש עבר אם כן עבירה לפי סעיף 170 לחוק העונשין הקובע: 'ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו - מאסר שלוש שנים'. זאת, בנוסף לעבירת האלימות שביצע. ויש למצות בעניין הבלש את מלוא חומרת הדין".

המכתב של ח"כ ארבל לראש מח"ש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר