מעשה מופת

מרן הגר"ח הורה על בדיקת נוספת ב'דור ישרים' - והשידוך ניצל

בני זוג ששכחו לערוך בדיקת התאמה גנטית, נזכרו בכך רגע לפני סגירת ה'שידוך' ונדהמו לגלות בבדיקה זו כי עתידם המשותף - מסוכן. אלא שמרן שר התורה הורה: תבדקו שוב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

סיפור מדהים שהתרחש לאחרונה, ונחשף היום (רביעי), ממחיש כיצד ציות להוראה תמוהה של מרן הגר"ח קנייבסקי, הציל שידוך מהתפרקות כמעט וודאית.

וכך מפרסם הרה"ג שמואל ברוך גנוט, ממקורבי הגר"ח ומראשי ישיבת משאת המלך באלעד, בטורו ההלכתי-השקפתי ביתד נאמן: השבוע פגשתי אברך תלמיד חכם, שגר לא רחוק מביתי. אני מכיר אותו ואת משפחתו מילדותי, כיון שיש לשנינו קרובים משותפים, כך שאני מכיר באופן אישי את כל פרטי האנשים עליהם נסוב הסיפור הבא, אותו סיפר לי האברך.

"אני עושה שימוש- חכמים אצל הגר"א נבנצל שליט"א, רב העיר העתיקה", תיאר האברך. "לאחר השהות אצלו, הלכתי להתפלל בכותל המערבי. להפתעתי, פגשתי את אחי עומד ומתפלל בהתרגשות גדולה. 'מה אתה עושה פה? מה קרה?', שאלתי, ואחי ענה: 'בתי נפגשה עם בחור מצוין מספר פגישות כנהוג, אני ישבתי עם ההורים לדבר על ענייני הממון, כספי הדירה והוצאות החתונה, הכל נראה מצוין, היינו קרובים לסגירת השידוך'".

פגישה, לפני אירוסין. אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)

'"ואז נזכרנו", מספר האח, "שלא בדקנו התאמה ב'דור ישרים'. התקשרנו לברר עם נתוני בתי והבחור - והתוצאה היתה חד משמעית; לא להשתדך יחד בשום פנים ואופן'".

הדבר יביא לבעיות גנטיות חמורות ביותר ויש חשש גדול מאד שחלק מילדיהם שיוולדו בעתיד, יהיו חולים במחלה תורשתית - היתה מסקנת הבדיקה. "'לכן הגעתי להתפלל בכותל המערבי, להעתיר בדמעות לסייעתא דשמיא', סיפר לי אחי".

האברך ממשיך ומספר לרב גנוט: "נדהמתי, וביקשתי מאחי שיספר לי מה קרה בהמשך, ואחי תיאר: 'הבחור פנה לרב חנניה צ'ולק (יו"ר 'עזר מציון') עם תוצאות הבדיקות, זה פסק בנחרצות שלא להמשיך את השידוך בשום אופן ואף הפנה אותו לגנטיקאי בתל אביב - שגם הוא הודיע שהשידוך לא מתאים'".

בצר לו, פנה הבחור למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, ושטח את פרטי המקרה. תשובתו המפתיעה של הגר"ח היתה: "תעשו בדיקה חוזרת". נכדו של מרן, שעמד לידו, התערב ואמר לו: "סבא, זאת בדיקת מחשב, שאי אפשר לטעות בה. בדיקות 'דור ישרים' מבוצעות במעבדות באישור משרד הבריאות", אך שר התורה בשלו: "תעשו בדיקה חוזרת"...

הגר"ח קנייבסקי, במוצ"ש האחרון (באדיבות: דרך אמונה)

בשלב זה התקשר הבחור ל'דור ישרים', וביקש בדיקה חוזרת. הוסבר לו שאין מושג של טעויות בבדיקות אלו, המבוצעות במעבדות באיכות הגבוהה ביותר ומוסמכות על ידי הרשות להסמכת מעבדות, מה גם שהמעבדות עוברות ביקורות קבועות ועומדות בסטנדרטים גבוהים ביותר.

אך הבחור התעקש, אמר שכך הורה לו מרן הגר"ח ושהוא מוכן לשלם על הבדיקה כמה שיידרש.

בשל כך הם בדקו שוב, ו...היו בהלם מוחלט: "אין לזה שום הסבר, אך התוצאות החדשות מוכיחות שאתם יכולים להשתדך ללא שום חשש", אמרו לו ב'דור ישרים'.

חלף שבוע, והזוג התארס בשעה טובה ומוצלחת - מסיים הרב גנוט את סיפורו המדהים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר