הטלטלה ב'גור'

באישון ליל: הרבנים יצאו בהודעת הבהרה ותמיכה באדמו"ר

במהלך הלילה הוציאו הגאונים הרב נפתלי נוסבוים והרב שמואל דוד גרוס, מרבני גור מכתב הבהרה בו הם תומכים באדמו"ר אך לא מכחישים מפורשות את דברי ראש ישיבת 'שפת אמת' (חסידים ואנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

שעות ספורות לאחר המכתב של ראש ישיבת 'שפת אמת' הגאון רבי שאול אלתר, שפורסם ב'כיכר השבת', בו הוא כותב, כי שמע מהרבנים הגאונים רבי נפתלי נוסבוים ורבי שמואל דוד גרוס, כי הם חתמו על מכתב ה'חרם', ללא ידיעת העובדות לאשורם, הוציאו אמש (חמישי), באישון ליל הרבנים המוזכרים מכתב תגובה ותמיכה באדמו"ר.

וכך כותבים הרבנים.

"לידיעת ציבור אנשי שלומינו היקרים שיחיו. חתימותינו על ה'הודעה ואזהרה' (החרם), בתאריך כ"ד סיוון תשע"ט, נחתמו על ידינו בידיעה ברורה, בכדי למחות על הפגיעה בכבוד רבו, ואין לערער על זה. וכל מה שנכתב שריר וקיים".

המכתב

גורם המעורה בנעשה בחסידות גור טוען, כי מכתב ההבהרה אמנם מביע תמיכה בלתי מסוייגת בהנהגתו של האדמו"ר, אך מצד שני אינו מכחיש במפורש את הדברים שכתב הגאון רבי שאול אלתר.

כזכור, הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת שפת אמת ובן דודו של האדמו"ר מגור, התערב אמש (חמישי), לראשונה, בפרשה שמסעירה את החסידות, ובמכתב שהוציא מעניק גיבוי להתנהלותו של העסקן הגוראי דוד ברלינר, נגדו מתחולל בימים אלו מסע רדיפה.

"הנני מעיד", ממשיך הגר"ש אלתר, "ששמעתי בעצמי מהרה"ג ר' נפתלי נוסבוים ומהרה"ג רש"ד הכהן גרוס, שחתמו על המכתב נגד העסקן, בלי ידיעת העובדות לאשורם".

כזכור, כנגד העסקן הגורי דוד ברלינר הוצא מכתב ה'חרם' בחתימת רבני חסידות גור, בעקבות סירובו לקבל את דעתו של האדמו"ר מגור בנוגע לקיום ה'קעמפ' בארה"ב לבנות בלבד.

בשבוע האחרון הגיע העסקן ביקור בארץ, לקראת שמחת נישואי נכדתו עם נכדו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, כאשר מרגע היוודע דבר ביקורו ומקום מגוריו של העסקן, החלו מחאות מצד מאות חסידי גור שמגיעים מידי בוקר לבניין בו הוא מתגורר ברחוב ירמיהו בירושלים, ומשמיעים דברי מחאה וכינויי גנאי.

ביום שני בערב, השתתף דוד ברלינר בשמחה באולמי סאטמר בירושלים, וכשנודע דבר השתתפותו של העסקן באירוע, החלו המוני חסידי גור להגיע למקום ולעורר מהומות.

המשטרה שהוזעקה למקום חילצה את העסקן מהאולם והבריחה אותו באמצעות ניידת משטרה, תוך כדי צעקות מצד החסידים לעבר העסקן - "שייגץ" "מחוצף".

בנוסף, בלילה שבין יום שלישי לרביעי, גרמו אלמונים לנזקים בבניין בו מתגורר העסקן, ושברו אמצעים שונים שהותקנו בבניין.

ביום רביעי בשעות הערב, התקיימה עצרת נוספת בסמוך לביתו של העסקן, כאשר המוחאים שרו את הניגון הידוע "ימח שמו וזכרו ונמח זכורו מלהזכירו".

במהלך אותו הלילה נתלו מודעות ברחבי העיר ירושלים, בהם נראית תמונתו של העסקן, תחת הכותרת "ובערת הרע מקרבך" ו"והיה מחניך קדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר