התשובה לתורם

הגר"ש עמאר פסק: 'אין ללבוש טלית מניילון'

בשיעור שמסר הראשל"צ הגרש"מ עמאר נשא דברים בחשיבות מעלת מצוות ציצית ופסק: "הלובש טלית קטן מניילון אינו יוצא ידי חובה מדאורייתא", ומה הורה לנדיב שרצה לתרום לחיילים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: ללא קרדיט)

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בפסק הלכה: "הלובש טלית קטן מניילון אינו יוצא ידי חובה מדאורייתא".

בשיעור שמסר הראשל"צ בעיר נתיבות נשא דברים בחשיבות מעלת מצוות ציצית. בדבריו פסק הרב כי בלבישת טלית מניילון לא יוצאים ידי חובת מצוות טלית: "יש היום הרבה לובשים ציצת של ניילון. שאל אותי אחד, הוא רוצה לתרום לצבא עשרת אלפים גופיות כאלה מניילון. כתבתי פסק שזה לא חייב בציצית".

לדבריו: "יש שמחייבים וגם המחייבים אומרים שלא לברך עליו, כי אליבא דאמת זה לא נקרא בגד ולא יוצאים ידי חובה".

"בגד של פשתן או כותנה, או צמר גפן, כל אלה יוצאים ידי חובה אבל יש מחלוקת בראשונים, לפי רוב הראשונים יוצאים בטלית שהיא צמר או פשתים", הוסיף הגר"ש.

במהלך השיעור הסביר: "היום עושים רק צמר. אבל אם זה צמר גפן או כותנה או משי או כל הדברים האחרים, נוצה של עיזים, צמר גמלים, יוצאים רק מדרבנן, וכך פוסק מרן באור החיים".

בדבריו הוסיף הגרש"מ שלשיטת האשכנזים יוצאים ידי חובה: "הרמ"א פוסק להקל שגם שאר המינים חייבים מהתורה. באמת חכמי אשכנז, אני למדתי אצל גדולים שהם תלמידיו המובהקים של החזון איש והיו כולם לובשים טלית קטן מכותנה, כנראה ראו שגם החזון איש לבש כך. להם זה טוב כי הם סוברים שזה מדאורייתא אבל לנו לא.

"אנחנו אם רוצים לקיים מצווה דאורייתא, צריך צמר. אם יש לאדם אפשרות לקיים מצווה מדאורייתא או מדרבנן מה יעדיף?. ודאי עדיף דאורייתא. פעם היו לובשים טלית גדול משי וב"ה היום זה יתבטל, וגם זה צריך לבטל שכולם ילבשו של צמר וכך נזכה לשמור לקיים ולעשות", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר