היו יצירתיים: 4 דרכים ללמד את ילדיכם לגמול חסד

החופש הגדול הגיע ואין עת מתאימה מזו לאמן את שריר הנתינה של ילדיכם, עם כמויות הזמן הפנוי שיש ברשותם. אז הנה 4 אופציות שונות שיסייעו לכם לחנך אותם להעניק לזולת וגם יעסיקו אותם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

על שלושה דברים העולם עומד, אחד מהם הוא גמילות חסדים. מעבר לכך, מחקרים הראו כי להתנדבות יש יתרונות רגשיים, חברתיים, פסיכולוגיים ופיזיים, כולל לגרום לכם להרגיש בריאים, להפחית לחץ ולהרגיש שביעות רצון כללית. לנתינה יש גם את אפקט הביצה והתרנגולת: אתם שמחים כי אתם נותנים ואתם נותנים כי אתם מאושרים.

על פי מחקר בבית הספר לעסקים של הרווארד: "אנשים מאושרים נותנים יותר ונתינה גורמים לאנשים להיות מאושרים יותר, כך שאושר ונתינה עשויים לפעול בלולאת משוב חיובית (עם אנשים שמחים יותר שנותנים יותר, נהיים מאושרים אפילו יותר ונותנים עוד יותר)".

החופש הגדול הוא הזדמנות מעולה לעבוד על מידת הנתינה ולהחדיר אותה לתודעה של ילדיכם ביתר שאת. כדי לעזור לכם להתחיל, הנה כמה רעיונות ידידותיים לילדים ופעילויות התנדבותיות שכדאי לכם לשקול:

לספק ארוחות לנזקקים

ארגונים רבים מגייסים מתנדבים שיכינו, יארזו ויגישו מזון לנזקקים שידם אינה משגת. בנוסף לאספקת הארוחות בפועל, המתנדבים לעתים קרובות משמשים כפנים ידידותיות לאלו שזקוקים להן - קשישים וגלמודים הזקוקים לחברות ופשוט רוצים להחליף מילה עם מישהו שאינו אחד מארבעת הקירות בביתם.

לבקר בבית אבות

אם יצא לכם לבקר את הסבים והסבתות שלכם בבית אבות, בוודאי נתקלתם בזקנים שיושבים לבדם ואיש אינו בא לדרוש בשלומם. זוהי הזדמנות לשמח אותם ולהביא מזור לליבם הכואב, על ידי משחק במשחקים או סתם לדבר איתם. מומלץ לשוחח עם ילדיכם טרם הביקור ולהכין אותם למה שעומד לקרות.

(לדוגמה, תושבים בכיסאות גלגלים, ריחות לא מוכרים וכו'), וענו על כל שאלה שיקשו. אם לאחר הפעם הראשונה, אתם שמים לב כי ילדיכם מרגישים בנוח בסביבה מהסוג הזה, שקלו לעשות זאת על בסיס קבוע.

לערוך מכירה בחצר הבית

לכולנו יש בבית פריטים שאין לנו צורך ממשי בהם. ארגנו מכירה ובקשו מהילדים שלכם לאסוף את כל הצעצועים הלא רצויים שלהם ובגדים שאינם בשימוש ולאחר מכן, תנו להם לעזור לכם בתמחור ומכירת הפריטים. את הכסף העבירו לצדקה, כמובן. לא תשימו לב והיום יעבור במהירות שיא.

להתנדב בבתי חולים

אם אתם חשים כי יש בכם את הכוחות הנפשיים לעבור בין מיטות בית החולים ולחלק אוכל וממתקים לאלו השוכבים שם, קחו את ילדיכם אתכם. זוהי גם הזדמנות לחדד את חוש ההודיה וללמדם להעריך את הגוף הבריא שנתן להם הקב"ה ברוב חסדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר