סערה בישיבה

'אור ישראל': 11 בחורים סירבו לשלם קנס - וסולקו

40 בחורים איחרו בשבוע שעבר, בדקות ספורות, לסדר א' בהיכל ישיבת 'אור ישראל' והתבקשו על ידי ראש הישיבה הגר"י רוזן לשלם קנס. 11 סירבו - וסולקו מהישיבה (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'אור ישראל' (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, בראשותו של הגאון רבי יגאל רוזן, מהישיבות הנחשבות בעולם התורה הליטאי, עברה מיני סערה בשבוע האחרון, לאחר ש-11 בחורים סולקו מהישיבה, כך נודע ל"כיכר השבת".

בסדר א' ובסדר ב' עורך ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן בדיקה מדוקדקת אחר הבחורים שמגיעים בזמן לסדר. בחורים שמאחרים בדקות ספורות לסדר, נקנסים בסכום של 20 שקלים, על מנת לשמור על הסדר הטוב והמוקפד בישיבה.

במהלך השבוע החולף, איחרו 40 בחורים מבני שיעור ג' לסדר א', איחוד של מספר דקות בלבד. מתך 40 המאחרים, 11 תלמידים סירבו לשלם את הקנס שהשית עליהם ראש הישיבה. בתגובה לכך, סולקו הבחורים מהישיבה לאחר שהדבר נחשב לחוצפה והתרסה כלפי הישיבה ורבניה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' סיפר אחד התלמידים כי ראש הישיבה מסר לאחר התקרית ועד בו הבהיר שהתלמידים לא יוחזרו לישיבה עד לזמן חורף הבא.

ל'כיכר השבת' נודע כי הבחורים שסולקו, נבחנו והתקבלו לישיבה החדשה 'בית מדרש גבוה' (פינקל).

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', בסוף זמן חורף הודיע הגאון רבי יגאל רוזן על פרישה מענייני הנהגת העיר פתח תקווה, לטענת בחורים פרישתו הובילה להשבת הנוהל הישן והקפדני הקיים ב'אור ישראל' ולהקפדה מלאה על הנוכחות בסדרים.

ה'משטר' החינוכי בישיבת 'אור ישראל' ידוע כקפדני ביותר, ואינו מתאים לכל הבחורים, גם אלו שהתקבלו. הסיבוב המפורסם של ראש הישיבה, שנערך בפנימיות פעמיים ביום, העמידה עם השעון לספירת הדקות בתפילת שחרית בישיבה, הלחץ שלא להיתפס ולא להיזרק מהישיבה - כל אלו שוחקים את הבחורים, אף הטובים ביותר, בישיבה.

יש להדגיש, שכל עזיבה למספר שעות את הישיבה, זקוקה אף היא לאישור מיוחד מאת ראש הישיבה, אישור שאמנם על-פי רוב ניתן בסופו של דבר, אבל הוא מקשה על רוב הבחורים שמרגישים כבולים ברמה יומיומית. לפיכך, מחזה שכיח בישיבה, שבמשך השנים עוד ועוד בחורים עוזבים את הישיבה לטובת ישיבות אחרות בעלות משטר נוקשה פחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר