הישיבה האחרונה?

מהומה בטבריה: רון קובי נכשל שוב בהעברת תקציב העיר

מהומה וסערה בישיבת המועצה בטבריה בה ניסה ראש העיר רון קובי להעביר את התקציב בפעם החמישית והאחרונה אך נכשל שוב, מה שמציב אותו בסכנת הדחה לטובת וועדה קרואה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: עיריית טבריה)

בפעם האחרונה הערב (ראשון), ניסה רון קובי, ראש עיריית טבריה להעביר את התקציב, בפעם החמישית מאז ניצחונו בבחירות, לאחר שלא הצליח צפויה להיות ממונה ועדה קרואה, וקובי יודח מתפקידו.

הישיבה התנהלה מתחילתה תוך עימותים וצעקות בין חברי האופוזיציה לרון קובי. לישיבה הגיעו עשרות פעילים המזוהים עם ש"ס. הפעילים קראו קריאות ביניים נגד ראש העיר.

קובי לא נשאר חייב, וזעק לעברם: "את כל הש"סניקים הבאתם. זה מה שאתם רוצים עיר חרדית. העיר תהיה פתוחה בשבתות עיר חילונית על אפכם וחמתכם", אמר קובי.

קובי המשיך להתבטא בזעם: "הצבא של ש"ס בישיבת מועצה. תתביישו לכם שלוחים של אריה דרעי. אתה קורא לי בהמה? רפאל טרבלסי קורא לראש העיר בהמה אני מתבייש בך".

ראיון עם רון קובי באולפני כיכר השבת

תשעה חברי אופוזיציה הצביעו נגד העברת התקציב, ושישה חברי הקואליציה הצביעו בעדו.

חברי מועצה האשימו את רון קובי, כי עושה הון פוליטי על גבם של התושבים, כאשר מצד אחד מנסה להעביר את תקציב העירייה, ומנגד מתמודד ברשימה עצמאית בבחירות המתקרבות לכנסת.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בעקבות כשלונו של קובי, צפוי לגבש מנכ"ל משרד הפנים חברי ועדת בדיקה שתבחן את תרומתו של ראש העיר לאי אישור התקציב ומנגד תבחן את פעילות חברי המועצה.

הוועדה תשמע עדויות, בין היתר של אנשי מקצוע, חברי המועצה וראש העיר עצמו וצפויה לסיים את עבודתה ובדיקתה בתוך שבועיים. בתום 14 יום, רשאי מנכ"ל משרד הפנים, להאריך את פרק זמן העבודה של הוועדה באם לא תגיע למסקנות עד אז.

חברי הועדה ייבדקו את התנהלותו של רון קובי מול חברי המועצה, עובדי העירייה והתושבים, ובעיקר מה הן הסיבות שהוא לא הצליח לאשר את התקציב לשנה הקרובה.

בתום עבודתה צפויה הוועדה להמליץ האם להדיח את קובי או להשאירו בתפקידו ולהסתפק בפיזור המועצה. לאחר קבלת הדו"ח, יוזמן קובי לשימוע אצל שר הפנים.

במידה ויוחלט על הפסקת כהונתו של קובי, תמונה ועדה קרואה שתיטול את תפקידי חברי המועצה וראש הרשות ומנהל השלטון המקומי הוא זה שיכין רשימת מועמדים למילוי התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר