סערה בגרמניה

האשמות אנטישמיות בעיתונות הגרמנית

כתבת ענק בשבועון הגרמני 'דר שפיגל' מעוררת סערה בגרמניה לאחר שארגונים פרו ישראליים מואשמים כי הם משפיעים על עמדת גרמניה באמצעות כסף (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בניין הפרלמנט הגרמני - הבונדסטאג (צילום: shutterstock)

כשהאווירה היא אנטישמית לא משנה מה יעשו היהודים הם יואשמו בהתנהגות לא ראויה. כך מוצאים את עצמם יהודים בגרמניה מואשמים שפעילותם למען ישראל בבית הנבחרים הגרמני היא בעצם הוכחה לכך שהיהודים "קונים" השפעה על הגרמנים בכסף יהודי.

ההאשמות הדוחות פורסמו בכתבה גדולה בסוף השבוע בשבועון "דר שפיגל". הכתבה עסקה בהשפעה של ארגוני לובי יהודיים ופרו־ישראליים על המדיניות הגרמנית כלפי ישראל והאזור.

הכתבה, חוברה על ידי לא פחות מחמישה כתבים תחת הכותרת "לוביזם בבונדסטאג", היא מפנה האשמות בעלות אופי אנטישמי מובהק כלפי שתי קבוצות לובי יהודיות. הקבוצות, "יוזמת ערכים" ו"פורום השלום המזרח־תיכוני". על פי העיתון הגרמני, קבוצות הלובי מואשמות בניהול "מערכה ממוקדת" ובשימוש בשיטות מפוקפקות בניסיון להשפיע על מדיניות החוץ של גרמניה במזרח התיכון באופן שיתאים למדיניות של ממשלת ישראל בראשות רה"מ נתניהו.

לא מדובר בהפתעה גדולה במיוחד, שכן העיתון הגרמני ידוע בנטייתו כנגד ישראל. העיתון אף טוען ללא כל ביסוס עובדתי או ראיות כי מאחורי הפעילות עומדת ממשלת ישראל ורומז כי 'המוסד' הישראלי אף מעורב בכך.

חמתם של האנטישמים בגרמניה עלתה לאחרונה לאחר שהבונדסטאג הגרמני הכריז כי ה-BDS הוא אנטישמי ואסר מימון ממשלתי לכל גוף הקשור אליו. גורמים אנטישמים בגרמניה טענו כי ההחלטה התקבלה בעקבות "לחץ של הלובי היהודי".

בקהילה היהודית בגרמניה, הרוחות סוערות בעקבות הכתבה שמוגדרת על ידה כאנטישמית ומשחזרת סטריאוטיפים עתיקים לפיהם "היהודים קונים את העולם".

גם פוליטיקאים גרמנים תקפו את השבועון על הכתבה, אבל עד כה "דר שפיגל" סירב בכל תוקף להתייחס לטענות נגד הכתבה ונגד יחסו השפל ליהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר