הכישלון של רון קובי

ליצמן: "זה תמרור אזהרה"; הסתיימה כהונת חברי המועצה

סגן השר ליצמן בירך את האופוזיציה בטבריה על שאמרו "לא להסתה ולשנאה" של רון קובי והוסיף כי "טבריה היא תמרור אזהרה לאומי". מנכ"ל משרד הפנים לחברי המועצה: כהונתכם הסתיימה (בארץ)

ליצמן ורון קובי (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

סגן שר הבריאות ויו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שני) לכישלון של ראש עיריית טבריה רון קובי להעברת התקציב - בפעם החמישי, והדחתו הצפויה על-ידי משרד הפנים ואמר כי "טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות".

ליצמן בירך את חברי האופוזיציה בטבריה "שגילו אחריות ציבורית לעתיד העיר טבריה ולתושביה, התאחדו ופעלו יחד לסיום כהונתו של רון קובי, שפעל בבוטות ובהסתה נגד כל הקדוש והיקר ולא הצליח לנהל את טבריה ולו יום אחד".

סגן השר הוסיף ובירך את שר הפנים אריה דרעי "על ניהול נכון, מקצועי ומאוזן של תהליך סיום כהונת ראש עירייה שלא הצליח להעביר תקציב, כמתחייב בחוק".

"העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי", הוסיף ליצמן, "יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל. דרך השנאה, ליבוי ההסתה ושימוש ציני במלחמות דת מהווה מתכון לכישלון פוליטי.

"אנו קוראים לראשי העיר בישראל ולראשי המפלגות השונות לקראת הבחירות, להוביל שיח של אחדות, הידברות ועשייה. הציבור החרדי הוא בעל ברית נאמן וראוי לכל מי שהאחדות בעם חשובה לו, בשמירה על הסטטוס קוו ומסורת ישראל, תוך מניעה מהסתה כלפי האוכלוסיות השונות ובעד שיתוף פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל".

בתוך כך, "כיכר השבת" חושף כי הבוקר שיגר מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן מכתב לחברי מועצת עיריית טבריה ובה הוא מודיע להם כי כהונתם הסתיימה וכי הוא מזמין אותם להשמיע את טיעוניהם בפניו, על אי אישור התקציב, וזאת כפי הנראה חלק מההליך במשרד הפנים, בדרך להדחת ראש העיר.

"בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, ולאחר שניתנה הארכה של 14 יום למועד האחרון לאישור תקציבה השנתי של הרשות בהתאם לסעיף האמור, היה על המועצה לאשר את התקציב עד יום 14.07.19.

"תקציב המועצה לשנת 2019 לאושר עד המועד האמור, ובהתאם להוראת סעיף 206 לפקודה, כהונת חברי המועצה הסתיימה ביום 14 ביולי 2019".

מנכ"ל משרד הפנים מוסיף וכותב כי "במסגרת החלטת שר הפנים על המשך כהונת ראש המועצה, מתאפשר לחברי המועצה להשמיע את טענותיהם בעל-פה בפני מנכ"ל משרד הפנים, וזאת בתאריך 28.07.2019 בשעה 15:00. הישיבה תתקיים בלשכת מנכ"ל משרד הפנים, ברחוב קפלן 2 ירושלים. הנכם מוזמנים להגיש את טענותיהם בכתב עד ליום 24.07.2019".

המנכ"ל מוסיף ומציין כי "אבקש כי טענותיכם יכללו, בין השאר, התייחסות למועדי ישיבות התקציב שקוימו במועצה, למועדי העברת הצעת התקציב לחברי המועצה בטרם ישיבות התקציב, להצעות לשינויים בתקציב שהוגשו ע"י חברי המועצה, ככל שהוגשו, וכן נימוקים לאי-אישור הצעת התקציב".

שר הפנים אריה דרעי, השוהה באוקראינה, קיבל הבוקר החלטה שלא לאפשר ארכה נוספת לראשי הרשויות שלא הצליחו להעביר את התקציב. בשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה האם להדיח את קובי, שבכל מקרה צפוי לערער לבג"צ, במקרה בו יודח מתפקידו.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' יצא הלילה במתקפה נגד קובי וחגג את כישלונו: "האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות, ילך כנראה בקרוב הביתה.

"שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב למרות שבכך הם פיזרו את עצמם, וויתרו על כח והשפעה".

לדבריו: "טבריה ראויה ליותר ובע"ה תקבל הנהגה חדשה, אחראית ומאחדת, שתממש את הפוטנציאל המדהים של העיר הזו, מבלי לזרוע שנאה ומחלוקת. רון קובי ייזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו. כולנו מחויבים להירתם לסייע לה לצאת מהמשבר ולעלות על דרך חדשה".

במהלך הדיון בישיבת המועצה אמש, התפתח עימות בין ראש העיר לנציג החרדים: "את כל הש"סניקים הבאתם", תקף רון קובי: "זה מה שאתם רוצים עיר חרדית. העיר תהיה פתוחה בשבתות עיר חילונית על אפכם וחמתכם", אמר קובי.

קובי המשיך להתבטא בזעם: "הצבא של ש"ס בישיבת מועצה. תתביישו לכם שלוחים של אריה דרעי. אתה קורא לי בהמה? רפאל טרבלסי קורא לראש העיר בהמה אני מתבייש בך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר