המחלוקת על הקעמפ

הדרמה בגור - לשיא: זו טיוטת ההסכם בין הצדדים בחסידות

שעות לפני פתיחת דיון בביהמ"ש, הניסיון להגיע להבנות נתקל בקושי, כאשר בגור מתעקשים להסכם רק על הקעמפ, ולא להגיע להבנות גם באשר לאיומים בזריקת אנשי הגר"ש אלתר מהחסידות (חסידי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האזינו להודעה לחסידים (תמונה, אילוסטרציה: מענדי קורנט)

פרסום ראשון: שעות ספורות לפני פתיחת הדיון בבית המשפט בארצות הברית בשאלת הבעלות על שטח 'קעמפ' גור המקומי - העילה הרשמית למתיחות המדוברת בחסידות הענק - נעשה ניסיון אחרון להגיע להבנות שיימנעו את ההליך הגורם לסערה ולתסיסה רבתי.

בתוך כך, חסידי גור קיבלו בדקות האחרונות הקלטה קולית מהרב יצחק ברוידא, המזכיר של הרבי, בנוגע לחתונת בן העסקן הערב, עם נכדת סגן השר יעקב ליצמן.

"בשם הרבנים שליט"א בנוגע לחתונה היום בערב, קרובים ידידים ומכרים, שכולם יבואו לשמוח ולשמח תוך הקפדה על קיום הוראת הרבנים בהודעה ואזהרה".

"אנשים אחרים, שלא יתקרבו כלל לאזור החתונה כי אסור ע"פ תורה וע"פ חסידות להפריע אפילו הפרעה קטנה לאידישע חתונה. כל טוב".

בנוגע לפרטי ההסכם: ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שנכנס לעובי הקורה הוא הרב יהודה שפירא, המשב"ק של האדמו"ר בעל ה"פני מנחם" מגור זצוק"ל, ומי שנחשב לאיש אמונו של האדמו"ר מגור הנוכחי והאחראי על כספי החתונות בחצר.

לאורך שעות הלילה האחרון נערכו מצידו אין ספור דיונים מול הרב ישראל פנחס גוטסמן, אחד משלושת הממונים מטעם האדמו"ר מגור כחברים בוועדה העוסקת בנושא.

בשעות האחרונות קיבלו בוועדה הממונה מכתב עם הכותרת "הסכמת דברים", מכיוונו של העסקן דוד ברלינר, העומד במרכז הפרשה. היה מי שמיהר לתדרך כי הצדדים הגיעו להבנות, אך ל'כיכר השבת' נודע כי חברי הוועד מסרבים נכון לעכשיו לחתום על הסכמות אלו.

הנימוק לסירוב: חברי הוועד הגוראי דחו סעיפים שאינם קשורים לעניין הקעמפ, בהם הדרישה להתחייבות להפסיק כל פגיעה נגד הגר"ש אלתר, וכן סעיפים שחלקם עלולים לדבריהם התברר כניסיון לגרירת רגליים.

הגר"ש אלתר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

ההסכמה יכולה שתהיה רק בנוגע לעתיד הקעמפ ולהסרת החרם מעל ברלינר, במידה ויציית ואף יתנצל על מעשיו - גורסים הגורמים הסרבנים בחסידות.

בוועדה של גור לא מוכנים לתנאים הנוספים, ביניהם חזרה מההצהרות בכינוס אתמול, כפי שנחשפו ב'כיכר השבת', בהן ההודעה כי כל מי שלא יקבל על עצמו לפעול על פי הוראות הרבי ייפלט מבתי החסידים ומהמוסדות.

בטיוטת ההסכם, שתוכנו הגיע ל'כיכר השבת', מופיע בסעיף הראשון כי ברלינר ואנשיו יבטלו את התביעה בבית משפט "תיכף ומיד ולעולם", כך שהם גם לא יתבעו בעתיד, וכי הם מוסרים את שטח הקעמפ כפי הוראות ר' שלמה חיים רוטנברג, שמונה על ידי האדמו"ר מגור לטפל בנושא.

חסידי גור על מדרגות בית המשפט בארה"ב, לפני שעה קלה (באדיבות המצלם)

בסעיף השני מופיע כי הם מסכימים להתדיין בפני בית דין על פי דין תורה כדרישת רבני גור, ובסעיף השלישי ישנה התחייבות להסכים לדיון לא יאוחר מחודש ימים אחרי חתימת ההסכם.

בסעיף הרביעי מופיע כי מקבלי הקעמפ ישלישו סכום של 300,000 דולר, כ'ביטחון' שיקיימו את פסק בית הדין, וברלינר מצידו יביא אף הוא ערבות כספית שיקיים את הפסק.

בסעיף החמישי דורשים שולחי הטיוטה כי "יופסקו כל דרכי אלימות וטרור ופשקווילים וכו', הן בדיבור או במעשה לכל מאן דהו, הן בארץ והן בחו"ל".

סעיף ו: "יופסק תיכף ומיד כל סוגי טרור והצקה (כולל איומים על זריקת ילדים מהמוסדות, או זריקת אברכים משטיבלך) נגד מורנו ראש הישיבה שליט"א ואנשים שמסתובבים אצלו, הן בארץ והן בחו"ל, ויטפלו באנשים המציקים לאחרים בעניין".

העסקן ברלינר מחולץ מידי המון זועם (צילום: א. כהן)

סעיף ז: "הרבנים שליט"א שחתמו על 'הודעה ואזהרה' יוציאו מכתב שהכל מתבטל לגמרי, ושרד"מ ברלינר עשה ככל אשר נצטווה, ויצאו בקריאה מפורשת שהכל נעשה ע"ד השלום, ולבל יהין אף אחד להציק לאחרים בכל אופן שהוא ובכל מקום".

כאמור, בשל הסעיפים האחרונים מסרבים בחסידות לחתום על ההסכם, ומדגישים כי מדובר רק בהסכם על הקעמפ, ולא על ההחלטה 'להוציא את המקלל' מהחסידות שהוכרזה אמש.

במקביל, חסידי גור בארצות הברית נערכים לדיון האמור להיפתח כעת בבית המשפט במידה והצדדים לא יגיעו להבנות, ורבים מהם הגיעו להתייצב מול טיעוניו של העסקן דוד ברלינר, העותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר