ומה עם החרדים?

צוות מיוחד יבדוק את תלונות העדה האתיופית על השוטרים

היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה החליטו על הקמת צוות מיוחד שיפעל להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד המשטרה ומח"ש בתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה (בארץ)

מחאת בני העדה האתיופית (תמונת ארכיון: Roy Alima/Flash90)

בעקבות מספר התייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים בצמרת משרד המשפטים, פיקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק על רקע האירועים שהתרחשו לאחר מותו של סלומון טקה, הוחלט על הקמת צוות מיוחד.

בתוך כך, מהמשטרה נמסר כי "לאור שחרורו של הקצין ממעצר בית על ידי המחלקה לחקירות שוטרים והמשך החקירה בעניינו, הוחלט בשלב זה להוציא את השוטר לחופשה ל-30 ימים". במשטרה הביעו תקווה כי "מח"ש תסיים את החקירה בהקדם, ומדגישים כי לכל אדם, אזרח או שוטר, עומדת חזקת החפות עד שיוכח אחרת בדין".

על הקמת הצוות, הורו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. הצוות יפעל להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים בתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה.

בין היתר נערכו שתי ישיבות בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם נציגים של קהילת יוצאי אתיופיה, בהשתתפות מ"מ מפכ"ל המשטרה, מנכ"לית משרד המשפטים, פרקליט המדינה, נציגים של הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל וגורמי התביעה המשטרתית, נציגים בכירים של יעוץ וחקיקה ופרקליטות המדינה, מנהלת מח"ש, וראש היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.

הצוות המיוחד יניח תוך זמן קצר מסקנות והמלצות אופרטיביות לשפר את המענה לתלונות, ויטפל בין היתר, בחיזוק ובהעצמת הכלים הפיקודיים שבידי המפקדים במשטרת ישראל לטיפול בתלונות.

הצוות מתבקש להמליץ על צעדים מעשיים על מנת להמשיך ולשפר את המענה של מח"ש ומשטרת ישראל ולהבטיח בכך טיפול מהיר ואפקטיבי בתלונות, הכול, כמובן, תוך שמירה על זכויות השוטרים, ובשים לב לצורך לאפשר למשטרת ישראל למלא את משימותיה כנדרש.

ישיבת מעקב ראשונה תיקבע בראשות היועץ המשפטי לממשלה בעוד כשבוע ימים, ובה גם יוצגו לוחות הזמנים להשלמת עבודת הצוות, שיהיו מהירים ככל האפשר.

הצוות יפעל לגיבוש מסקנותיו והמלצותיו בהקדם, לשם הצגתם לאישור היועץ המשפטי לממשלה, מ"מ מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר