'אחת מול כולם 2'

כך עיתון 'משפחה' שדרג את תמונות הנשים

לקראת כנס 'אחת מול כולם 2' מבית 'מאמע', שיתקיים הערב (רביעי) במלון היוקרתי וולדרוף אסטוריה בירושלים, בדקנו מה מעמדה של האישה בתקשורת החרדית - והופתענו לגלות תהליכי עומק שמוביל עיתון 'משפחה' (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
תמונת אישה בתקשורת החרדית. אילוסטרציה (צילום: Liron Almog / FLASH90.)

לקראת כנס 'אחת מול כולם 2' מבית 'מאמע', שיתקיים הערב (רביעי) במלון היוקרתי וולדרוף אסטוריה בירושלים, בדקנו מה מעמדה של האישה בתקשורת החרדית המודפסת, ומצאנו כי עיתון 'משפחה' במהדורה באנגלית, שדרג את פרסום מעמדן של הנשים.

>> כרטיסים אחרונים לכנס 'אחת מול כולם 2' - כאן <<

לאחר עשרות שנים של טאבו בתקשורת החרדית, עיתון 'משפחה', הנחשב לשבועון המוביל בעיתונות המודפסת במגזר החרדי, ובפרט בחו"ל עם הצלחתו להיכנס לכל בית חרדי, פרץ דרך כששדרג את המהדורה הדיגיטלית באנגלית ואת מעמדן של הנשים החרדיות, והחל להציג תמונות נשים, בעוד יתר כלי התקשורת המודפסת, עדיין נמנעים מכך.

התקשורת החרדית, החל מזו הממסדית, קרי: היומונים המפלגתיים, ועד לשבועונים המסחריים, הן אלו הנמכרים בדוכני העיתונים והן החינמונים המופצים בחינם לכל דורש, הקפידו שלא להציג כלל תמונות נשים בדפי העיתון.

אלי פלאי, מו"ל השבועון "משפחה" (צילום: אהרן והב - חדשות 24)

יתירה מזו, גם המוספים שמיועדים לנשים בלבד, לא מפרסמים בשום דרך תמונות של נשים, לא בכתבות וגם לא במודעות הפרסום.

אלא שבשנים האחרונות החל עיתון 'משפחה' בשפה האנגלית, בשינוי המגמה עם פרסום תמונות נשים, כאשר לאחרונה, כפי הנראה לאחר שהניסיון הראשוני עבר בשקט ובשלום, שדרג העיתון את הנראות של הנשים ומציג את תמונותיהן של חלק מכותבות הטורים בצורה משמעותית יותר וזאת בניגוד למה שהיה נהוג בעבר.

תמונה באתר (צילומסך: אתר 'משפחה')

דוגמאות לכך ניתן לראות במהדורה הדיגיטלית של העיתון בשפה האנגלית, שם מתפרסמות תמונותיה של שרה חנה רדליף, בצמוד לטורים אותם היא כותבת.

יצוין כי מדובר בצעד משמעותי שכן עיתון 'משפחה' נחשב למיינסטרים במגזר החרדי, והחלטתו האמיצה לפרסם תמונות נשים חושפת את תהליכי העומק שעוברת החברה החרדית.

עיתון 'משפחה', כידוע, היה חלוץ בתקשורת החרדית ולאחריו הוקמו כלי תקשורת נוספים, כך שמעניין יהיה לעקוב ולראות האם המגמה המתרחבת של 'משפחה' תגרור אחריה עיתונים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר