פרשה חובקת עולם

7 בחורי ישיבה ישראלים נעצרו בגרמניה - בגלל הברחת גת

שבעה חרדים מישראל, חלקם בחורי ישיבה וחלקם כבר נשואים, נעצרו לפני כשבוע בגרמניה, לאחר שהבריחו מזוודות עמוסות בסם מצמח הגת, האסור לשימוש במדינות רבות באירופה (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

פרסום ראשון: שבעה חרדים מישראל, חלקם בחורי ישיבה והיתר נשואים, נעצרו לפני כשבוע בגרמניה לאחר שהבריחו סם מצמח גת.

מדובר בתופעה מדאיגה שרק הולכת וגדלה: הברחת גת למדינות באירופה שם מדובר בסם לכל דבר, בעוד בישראל הצמח מותר לשימוש ולמכירה.

בשנה האחרונה נעצרו עשרות ישראלים בתוכם חרדים רבים שניסו להבריח כמות גדולה של גת לאירופה. על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', בחורי הישיבה מישראל הבריחו כל אחד שתי מזוודות ובהן קרוב ל-40 קילוגרם מצמח הגת.

שליח חב"ד בהמבורג הרב שמואל הבלין מספר ל'כיכר השבת', כי התופעה הולכת וצוברת תאוצה בחצי שנה האחרונה: "מדובר בבחורי ישיבה שמתפתים לטוס לחו"ל תמורת סכום זעום של אלף שקלים". לדבריו, "הבחורים ידעו שמדובר בצמח גת, רק שלא הבינו את חומרת הדבר, והחליטו למרות הכל לקחת סיכון".

מדובר בקבוצה של שבעה איש בתוכם קטין (פחות מ-21). בקבוצה ישנם נשואים עם ילדים ותלמידי ישיבה. הבחורים נעצרו בימי רביעי וחמישי לפני כשבוע.

התהליך של המעצר יכול לקחת לעיתים גם חודשיים עד שלושה חודשים. לרוב, לא צפויים הבחורים להיענש במאסר בפועל, אלא יגורשו מגרמניה ללא אפשרות לשוב אליה. במידה ויתברר כי לבחורים יש עבר בסחר בגת, הרי שזה עלול להסתיים במאסר בפועל.

יצוין, כי עד לרגע זה חלק מההורים אינם מודעים כי בנם שוהה במעצר. הרב הבלין מתריע, כי "על ההורים לפקוח שבע עיניים על ילדיהם, ולא לאפשר יציאות מפקפקות לחו"ל תמורת שקלים בודדים, דבר שאמור להעלות את חשדם".

הבחורים השוהים במעצר הצליחו לקבל אוכל כשר באמצעות הרב הבלין. אך מעבר לכך הם שורים בתנאי מעצר לא פשוטים בבית המעצר בהמבורג, כך שאפילו לא מתאפשר להם להניח תפילין.

במשרד החוץ טוענים, כי הצעירים בוחרים לחשוב שמדובר בעניין חוקי ומעבירים מזוודות מלאות בגת, יצוין, כי עד כה כל ההסברים שנתנו הבחורים על כך שלא מדובר בסם נדחו על הסף והם עלולים לשבת בכלא עד שנתיים מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר