חשיפת 'כיכר השבת'

בתנאים מחפירים: כך נעצרו 7 החרדים הישראלים בגרמניה

שבעת החרדים שנפלו קורבן בתמימות ו"הבריחו" גת, ונמצאים במעצר בהמבורג שבגרמניה, שוהים בבידוד ובתנאים קשים, ללא תפילין או ספרי קודש אחרים. מעצרם הוארך בעשרים ימים. כל הפרטים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': תגובות רבות ומתח בקרב הורים רבים אחרי הפרסום ב'כיכר השבת' על בחורים חרדים שנעצרו בגרמניה בגין העברת צמח גת מישראל לגרמניה, זאת לאחר שנפלו קורבן בתמימות והתפתו להעביר את הגת.

גורמים חינוכיים שבים ומתריעים בשיחה עם "כיכר השבת", כי "המקרה של שבעת החרדים הללו מעורר שוב את הצורך לשים לב היטב ולא ליפול קורבן ולהיענות לכל מיני בקשות שעלולות לסבך אתכם קשות".

לאחר פרסום הדברים התעוררה דאגה בקרב הורים רבים ובני משפחה שלא יצרו קשר עם ילדם בשבוע האחרון.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', שבעה חרדים חמישה בחורים, בחורה אחת ואדם נשוי נעצרו בגרמניה בימים רביעי וחמישי לפני כשבוע לאחר שהעבירו כמות גדולה של צמח גת במזוודותיהם מישראל לגרמניה. מדובר בצמח המותר לאכילה ולמסחר בישראל, אך אסור ברחבי אירופה.

עד לפרסום ב'כיכר השבת', מרבית ההורים לא ידעו על המעצר, שכן הבחורים ניסו בכל דרך להסתיר זאת מהוריהם, במחשבה שישוחררו תוך זמן קצר. אך למרבה הצער, נראה כי שחרורם עדיין רחוק.

בשעות הערב אמש (רביעי), הגיעו פניות רבות למשטרת ישראל מצד הורים שילדיהם לא יצרו עמם קשר בשבוע האחרון. בשלב זה ההורים ובני המשפחה מודעים למעצר, וערבו את השגרירות הישראלית בגרמניה.

כאמור, בין העצורים ישנם חמישה תלמידי ישיבה מישיבה במודיעין עילית, בחורה חרדית ואדם נשוי.

השיטה נחשפת: אדם חרדי מישראל מועסק לצד קבוצה נוספת של אנשים כסוכן שטח של מפעיל מלונדון. המפעיל מנצל את ההיתר לסחור בצמח בישראל ומעביר בכל תקופה כמות גדולה של הצמח מהודו לישראל.

סוכני השטח מסתובבים בקרב בני ישיבות ואנשים צעירים ומפתים תמורת שקלים בודדים וטיסה במחלקת עסקים להעביר מזוודות עם הצמח לרחבי אירופה.

מדובר בתופעה מסוכנת שמפילה בחורי ישיבות וצעירים רבים בחודשים האחרונים. הצעירים ברובם מודעים לסכנה שבדבר אך לא עומדים בשורת הפיתויים אותם מציעים סוכני השטח החרדים.

החרדים העצורים נמצאים בשלב זה בתת תנאים בבית המעצר בהמבורג. מעצרם הוארך בעשרים ימים. בשלב זה הפרקליטות מגבשת כתב אישום נגדם. כתב האישום יהיה חמור יותר ככל שיתברר שיש חומר של סם גבוה בצמח הגת שנתפס.

הבחורים אינם מורשים להכניס תפילין וספרי קודש לבית המעצר. כל אחד מהעצורים שוהה בתא נפרד ללא אפשרות לתקשר עם בני המשפחה, כאשר שעה אחת ביום ניתנת להם האפשרות להסתובב ברחבה של בית המעצר.

יצוין, כי שלוחי חב"ד בגרמניה נרתמו לסייע לבחורים בכל הצרכים. שליח חב"ד בהמבורג הרב שמואל הבלין הצליח להיכנס הבוקר (חמישי) לבית המעצר ולהכניס לבחורים אוכל כשר. לדבריו, לאחר מאמץ מרובה יתאפשר אף להכניס תפילין לעצורים.

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר הפרשה הסבוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר