"סיווג ביטחוני"

הפניה של ח"כ אורי מקלב לראש השב"כ

חבר-הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) פנה לראש השב"כ, נדב ארגמן, בניסיון להקל את הפרוצדורה עמה מתמודדים הנדרשים לקבל סיווג ביטחוני ולקצר את זמן ההמתנה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אורי מקלב ונדב ארגמן (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

חבר-הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) פנה לראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, בניסיון להקל במעט את הפרוצדורה עמה מתמודדים הנדרשים לקבל סיווג ביטחוני.

התעשיות הבטחוניות הפכו למעבדות הייטק, עובדה שמביאה חרדים רבים לבקש לעבוד בחברות הביטחוניות, אך רבים מהם גילו כי גם אחרי שהתקבלו לעבודה, הם נאלצים להמתין חודשים רבים עד לקבלת הסיווג הבטחוני הדרוש למקום העבודה הרלוונטי.

לאחחר שהתקבלו פניות רבות בנושא בלשכת ח"כ אורי מקלב, הוא החליט לפנות לראש השב"כ, נדב ארגמן, כמי ששירותו אמון על מתן הסיווג הביטחוני.

בפנייתו לראש השב"כ כותב ח"כ מקלב כי "במשק קיימים לא מעט גופים אשר משויכים בדרך כזו או אחרת למערכת הביטחונית, ביניהם משטרת ישראל, תעשיות ביטחוניות ועוד גופים נלוים. אזרח אשר מעוניין לעבוד במקומות אלו נדרש לעבור בדיקת רמת סיווג בטחוני ע"י היחידה הממלכתית לקביעת התאמה ביטחונית טרם העסקתו".

"הבדיקות המדוברות אורכות חודשים ארוכים, וזאת לאחר תשאול רחב ומקיף אשר נדרש העובד לעבור", כותב מקלב ומוסיף, "פעמים רבות התמשכות הליך זה במשך חודשים ארוכים מייתרת בסופו של הליך את הבדיקה מפאת איוש המשרה ע"י עובד אשר בידיו סיווג".

מקלב מוסיף וכותב כי "אין ספק שהתארכות זמנו של כלל התהליך יוצר עיוות בהתחשב בכך שהעובד נדרש להמתין עד להשלמת ההליך ובמשך חודשים ארוכים הוא ללא שכר כלל ויש צורך לשנות זאת לפרק זמנים מצומצם וזריז".

"למותר לציין, כי המדובר באזרחים נורמטיביים שאין להם כל רישום או עבר פלילי ומשכך אין כל הצדקה להתמשכות ההליך. לאור האמור אני פונה אליך לפעול לזירוז ההליכים ע"מ שתהליכי הסיווג יואצו לפרק זמנים קצר ותכליתי", מסכם מקלב את פנייתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר