"מזלזלים בנו"

הערב בירושלים: הרבנים והנציגים בכינוס חירום ברמות

רבני שכונות רמות בירושלים צפויים להתכנס הערב לכינוס חירום בעקבות מה שהם מכנים "זלזול מתמשך באוכלוסייה החרדית" תך שהם מציגים שלל טענות ובעיות (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון, ראש העיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רבני שכונות רמות בירושלים צפויים להתכנס הערב (שני) לכינוס חירום בעקבות מה שהם מכנים "זלזול מתמשך באוכלוסייה החרדית".

לכינוס שייערך בכולל שעל ידי בית הכנסת 'מאורות משה' בשכונת רמות, צפויים להגיע רבני שכונת רמות מ'דגל התורה', 'אגודת ישראל' וש"ס לצד נציגי המפלגות בעירייה.

בכינוס, יועלו שורת טענות ובעיות עמם מתמודדים תושבי השכונה החרדית, ברובה. בין היתר טוענים מארגני הכנס כי לשכונת רמות ב', אין בית יעקב ולא תלמוד תורה, בעוד שבמקביל מקדמים מוסד ממלכתי חרדי במרכז השכונה.

תושבים בשכונה החרדית אומרים: "עינינו לא צרה במוסדות עבור הציונות הדתית, אבל רוצים לראות מענה גם עבור המגזר החרדי".

לדברי המארגנים, אין שום צורך לממלכתי חרדי בשכונה. לטענתם, מרבית הציבור החרדי העובד מעוניין בבית יעקב של החינוך העצמאי המותאם עבורם ובתמיכת רבני השכונה. "מוסד ממלכתי חרדי הינו התערבות באופי החינוך של הציבור החרדי", הם אומרים.

באשר לשכונת רמות א', מעלים המארגנים נקודה נוספת בה מופלה הציבור החרדי, "בכל מה שקשור לבתי כנסת אין כל התייחסות רצינית, כך שמרבית השכונה ללא בתי כנסת מרבית תושבי השכונה מתפללים במקומות מאולתרים, מחסנים מקלטים וכו'".

המארגנים קובלים על הניסיון לשנות את הדמוגרפיה בבינוי לאוכלוסייה שאינה חרדית. בשכונת הקאנטרי, ראש העיר הקודם ניר ברקת החליט כי המתחמים הנותרים לבנייה, בהם כ-600 יח"ד, לא ישווקו באמצעות מכרז אלא יופנו לשיווק עבור שוטרים וחיילים, כאשר לדבריהם מובן ש"המניע הוא בלימת האכלוס החרדי במקום".

בכינוס צפויים להעלות העסקנים את בניית האודיטוריום בסמיכות לקניון, אודיטוריום שלא יופעל על ידי הציבור החרדי, משכך "הסכנה גדולה, שבמקום יתקיימו אירועים המוניים בשבתות וכן מופעי שחץ ופריצות".

בנוסף, ברמות ישנה כיום בריכה מעורבת הפועלת גם בשבתות, שכונת הקאנטרי נבנתה בריכה נוספת צמוד לציבור חרדי שהתאכלס במקום, אך משום מה אומרים המארגנים כי אף בריכה זו לעת עתה אמורה להיות מעורבת ולפעול בשבתות.

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר