החברים יכריעו

בריטניה בוחרת ראש ממשלה: ג'ונסון או הארט

שני המתמודדים בבחירות היום על ראשות ממשלת בריטניה נחשבים לאוהדי ישראל, אך רק אחד מהם - בוריס ג'ונסון - מגדיר את עצמו כ"ציוני נלהב" עוד מאז התנדב בקיבוץ (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ונסון והאנט (צילום: shutterstock)

בבריטניה ייבחר היום (שני) ראש ממשלה חדש, במקום תרזה מיי שכשלה בתפקידה והתפטרה. מי שישתתפו בבחירות אלו לא כלל האזרחים האנגלים, אלא 160 אלף חברי המפלגה השמרנית בלבד, שאמורים להצביע על זהותו של יו"ר המפלגה הבא, שממילא ייכנס למעון ראש הממשלה ב'דאונינג סטריט'.

על התפקיד מתמודדים שניים, זה מול זה: בוריס ג'ונסון (55), בכיר המפלגה השמרנית, ראש עירית לונדון ושר החוץ לשעבר, וג'רמי האנט (52) שר החוץ המכהן. ספירת הקולות בבחירות הפנימיות הדרמטיות אמורה להסתיים ככל הנראה מחר בצהריים, ואז יוכרז המנצח.

המשימה המוצהרת של ראש הממשלה הבריטי החדש היא הוצאתה בהצלחה של מדינתו מתוך האיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר הקרוב, כפי שהובטח לאזרחים במשאל ה'ברקזיט' המפורסם.

ראש המשלה הבא יהיה לראש הממשלה השלישי במהלך חמש השנים האחרונות, ואף הוא צפוי לשמש בתפקידו כהונה לא מלאה; רק עד הבחירות הכלליות, מול מועמד מפלגת הלייבור.

ג'ונסון, עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: עומר מירון, לע"מ)

ההערכות הן מסתמן כי ג'ונסון, הפוליטיקאי המשופשף יחסית להאנט, הוא שינצח. ג'ונסון מוכר גם בכינויו 'טראמפ הבריטי', גם בשל אופיו הסוער וגם בשל מראהו החיצוני.

גם אהדתו למדינת ישראל בולטת בהתבטאויותיו המוכרות. "אני ציוני נלהב", הוא הצהיר על עצמו יותר מפעם אחת בעבר. את ישראל הוא הכיר מאז שהתנדב בצעירותו, במשך חצי שנה, בקיבוץ כפר הנשיא שבגליל העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר