בביקור נדיר

הבלוגר הסעודי הותקף בהר הבית בידי פלסטינים

משרד החוץ מארח משלחת אנשי תקשורת מהעולם הערבי לביקור נדיר, במהלכו הותקף בהר הבית הבלוגר מוחמד סעיד על ידי פלסטינים שקיללו ירקו ושהשליכו לעברו כיסאות (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יריקות בפנים (צילום: צילום פלסטיני)

בימים אלו מתקיים בישראל ביקור נדיר במיוחד של שישה אנשי תקשורת ממדינות ערביות שלישראל אין קשר דיפלומטי איתם. מדובר בעיתונאים מסעודיה, כורדיסטן ועיראק.

המשלחת שהגיעה אתמול (שני) לישראל כדי להכיר אותה בצורה ישירה ביקרה ביד ושם, הכנסת ובאתרים הקדושים בירושלים. במהלך הביקור בהר הבית הותקף הבלוגר הסעודי הנודע, מוחמד סעוד, הידוע בציוציו לטובת ישראל והעברית השוטפת אותה למד בעצמו, על ידי פלסטינים שצעקו לעברו קריאות גנאי "בוגד" ו"לך להתפלל בבית כנסת, כלב", זרקו עליו חפצים, כיסאות ובקבוקים ושלחו ילדים לירוק בפניו.

למשלחת היו פגישות עם חברי כנסת ביניהם אבי דיכטר ששוחח עימם בערבית, עם גורמים במשרד החוץ ועם גורמים מהאקדמיה. המשלחת תסייר בצפון הארץ וכן, תבקר בחיפה, נצרת ותל-אביב. היום הם גם צפויים לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר ישראל כץ.

הבלוגר בפגישה עם אבי דיכטר. צילום: אורי מיכאל

המשלחת הינה יוזמה של חטיבת דוברות במשרד החוץ, ומטרתה לחשוף את העיתונאים, שבחלקם מגיעים ממדינות עימם אין לישראל יחסים, לעמדות הישראליות בסוגיות המדיניות והגיאופוליטיות, וכן לאפשר להם מבט בלתי אמצעי על החברה הישראלית על כל גווניה ונופיה.

בעמוד הפייסבוק של משרד החוץ בערבית נכתב בתגובה לתקרית בהר הבית, כי הם מגנים את ההתנהגות "הברברית של הפלסטינים כלפי איש התקשורת הסעודי שהגיע לירושלים כדי להוות גשר לשלום והבנה בין העמים. אותם פלסטינים עושים בהר הבית שימוש ככלי פוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר