פרסום ראשון

יוזמה: החרדים ינקמו בבעלי החנויות שנסחפו אחרי רון קובי

קריאה עליה מוחתמים בימים אלו רבנים שונים, מבקשת מכלל הציבור החרדי הנוהג לבוא בהמוניו לנפוש בטבריה, לרכוש מוצרים רק מעסקים שומרי שבת - שלא נכנעו לתעמולה של רון קובי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רון קובי - והקריאה לנופשים (צילום: דוד כהן, פלאש 90 / 'מקומי טבריה')

פרסום ראשון: לאחר חודשים רצופים בהם הציבור החרדי בטבריה מרגיש מושפל, מהתנהגותו של ראש העיר רון קובי, החליטו כמה מרבני העיר לא לשתוק על הפגיעה הקשה בתושבים שומרי המצוות, ולצאת לנקמה מקורית שתעלה על נס את הכדאיות שבשמירת שבת קודש.

עסקן המתגורר בעיר, ארגן יוזמה בשם "מכבדי השבת בטבריה", במסגרתה בני הציבור החרדי בישראל שנוהגים לבוא בהמוניהם ב'בין הזמנים' כדי לנפוש בעיר הגלילית, ירכזו את כל כוח הקנייה הגדול שלהם רק אצל העסקים שומרי השבת בעיר.

יצוין, כי למהלך זה ישנו אף גיבוי רבני, כאשר לא מעט רבנים נחשבים כבר חתמו על קריאה ברוח זו, בהם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים.

הגר"ש עמאר, בחתימתו (צילום: חננאל כהן)

שמעון כהן, עורך העיתון 'מקומי טבריה' השותף ביוזמה זו, מספר עליה ל'כיכר השבת': "אנחנו רוצים להוביל לכך שהעסקים שהחליטו לפתוח בשבת, בעקבות התמריצים והתעמולה הבלתי פוסקת של ראש העיר רון קובי, ירגישו בפועל את הנזק הכלכלי והכספי שייגרם להם בעקבות כך".

"גם אם תהיו צמאים מאוד", הוא פונה לכלל האוכלוסייה שומרת המצוות בישראל, "כשאתם באים לטבריה, אל תכנסו לחנות שמחללת שבת אפילו לא בשביל בשביל לקנות כוס מים".

כשקובי פגש את רבני 'הידברות' בטיילת (צילום: יצחק משה, הידברות)

לדבריו, "נעמיד כמה סדרנים שיעמדו באזורי הנופש, כמו הטיילת, החופים ועוד, והם ינווטו את הציבור ויכוונו אותו טוב טוב היכן לא רצוי להיכנס ואיפה בהחלט מומלץ".

אדם נוסף המעורב ביוזמה המקורית, מפרט: "הרווח פה יהיה כפול: הם גם יראו שהציבור החרדי גודש את טבריה בהמוניו, ולכן לא שווה להתעסק איתו, וגם לעסקים השונים, שהתפתו לרעש שעש רון קובי, לא תהיה ברירה אלא לשמור שבת - כך שהחיים בטבריה יחזרו למסלולם השקט והרגוע, כמו לפני עידן רון קובי".

הקריאה שתפורסם במקומונים
בעלי חנויות עם תעודה מ"מכבדי השבת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר