פרסום ראשון

הילד איבד את ראייתו בחיידר ויפוצה בלמעלה ממיליון ש"ח

מעיין החינוך התורני, משרד החינוך, תלמוד תורה בוסטון וחברת הביטוח, יפצו בסכום של יותר ממיליון ש"ח, ילד שאיבד את ראייתו, לאחר שנפגע מידית של דלת בזמן ההפסקה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ילד חרדי, אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

תלמיד תלמוד תורה בוסטון בירושלים איבד את הראיה באחת מעיניו לפני כ-6 שנים לאחר שבשעת ההפסקה נפגע מידי של דלת שניפצה את משקפיו.

כעת פסק בית המשפט כי הנתבעים, ביניהם: משרד החינוך, מעיין החינוך התורני, ת"ת בוסטון וכלל חברה לביטוח יפצו את הילד במאות אלפי שקלים לכל אחד מהם, ובסך הכל בסכום של מיליון ומאה שישים אלף שקל. את הילד ייצג עו"ד דרור שוסהיים.

בשנת 2013, היה תלמיד כיתה ו' בעת ההפסקה בחצר ת"ת בוסטון במשחק כדורגל. בסוף ההפסקה רץ חזרה לכיתת הלימוד שלו. בעת הריצה נפתחה לפתע דלת אחת הכיתות כלפי חוץ וידית הדלת פגעה במשקפיו של הילד. שברי זכוכית של המשקפיים נכנסו לעינו השמאלית והוא הובהל לבית החולים שם עבר ניתוח בעינו.

לטענת התובעים, האחריות מוטלת על מעיין החינוך התורני ועיריית ירושלים, אשר אפשרו לדלת של כיתה להיפתח כלפי חוץ ללא שום הגנה באזור חשוף. הם מדגישים כי הליקוי תוקן רק לאחר התאונה.

לטענת הת"ת, משרד החינוך ומעיין החינוך התורני, מדובר באירוע ספונטני וקצר שלא ניתן היה למנוע אותו. לטענתם, מדובר בדלת תקינה לחלוטין ללא כל פגם ובתאם לכל התקנים כנדרש.

עוד נטען, שהילד הכיר היטב את המבנה, ואף רץ במסדרון בית הספר, כאשר לו היה הולך ולא היה רץ התאונה הייתה נמנעת. עוד טענו, כי הילד איחר לחזור לכיתתו, וכי לא היה חוזר לכיתה עם תום הצלצול התאונה הייתה נמנעת.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הדיון הנתבעות ניסו לטעון כי כיוון שהילד חרדי אז הפסדי השכר שלו יהיו נמוכים בהרבה, אך בית משפט לא קיבל את הטענה הזו ודחה אותה באופן מלא.

בפסק הדין קבע בית המשפט כי קיימת רשלנות באופן שהדלת הייתה מותקנת ונפתחת, ובאופן מיקומה והצבתה בשטח בית הספר, ישנם ארבעה גורמים שיש לבחון את אחריותם לתאונה; מעיין החינוך התורני, העמותה, משרד החינוך והעירייה.

סך הפיצוי הכולל בתביעת הורי הילד אותו ייצג עו"ד דרור שוסהיים עומד על סך של 1,160,000 ש"ח.

בסכום הנזק יישאו הצדדים בחלוקה הבאה: משרד החינוך ב-15% מהנזק, מעיין החינוך התורני ב-60% מהנזק. ת"ת בוסטון וכלל חברה לביטוח ב-25% מהנזק כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר