הבחירות בארגנטינה

הגר"ד לאו פסק: להשתתף בבחירות למרות הצום

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בפסק הלכה ליהודי ארגנטינה: מותר להשתתף בבחירות במדינה, למרות שהבחירות יתקיימו ביום צום ט' באב: "מפאת חשיבות העניין" • הפסק המלא (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו ומושל פרובנציית טוקומן בארגנטינה (צילום: באדיבות המצלם)

פסק מיוחד של הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו לאנשי הקהילה היהודית בארגנטינה פורסם היום (ראשון) ובו מתיר הרב לאנשי הקהילה להשתתף בבחירות לנשיאות ארגנטינה למרות שאלו נקבעו ליום תשעה באב. יצוין כי ארגנטינה הינה מדינה בה ההשתתפות בבחירות הינה חובה על פי חוק.

השאלה הופנתה לגר"ד לאו על ידי הרב שאול סעיד, מקהילת אגודת דודים ארגנטינה וכך נכתב: "אם לא יבוא משיח צדקנו עד תשעה באב, ביום זה נתאבל על חורבן בית המקדש, והנה ביום זה במחוזותינו (ארגנטינה) יש בחירות חובה לנשיא המדינה. רבים שואלים האם מותר ללכת להצביע ביום זה או שיש בזה היסח הדעת".

בתשובה אותה כתב הגר"ד לאו היום, ומתפרסמת לראשונה ב'כיכר השבת', כותב הרב: "מכתבך דן בשאלה האם ראוי ללכת ולהצביע בבחירות לנשיאות ארגנטינה שיתקיימו ביום תשעה באב.

פסק ההלכה של הרב הראשי

"ראשית, טעות רווחת היא שיש הבדל בין קודם חצות לאחר חצות. ההבדל היחידי נוגע לישיבה כמנהג אבלים וכן לבישת טלית והנחת תפילין בתפילת מנחה. בקהילות מסוימות נוהגים לנקות את הבית או לסייד כדי להודיע על התקוה שביאת המשיח קרובה ומתכוננים לכך. בשאר הדברים אנו נוהגים לאחר חצות כלפני חצות".

לדבריו: "השאלה האם ללכת להצביע יש בה משום היסח הדעת. לענ"ד, עצם העובדה שמצביעים עבור נשיא של מדינה בחו"ל בתאריך מהותי כל כך לעם היהודי, מבלי שימת לב ללוח העברי, היא כשלעצמה מזכירה את מציאות צער הגלות".

"לפי שעות היום", פוסק הגר"ד לאו: "שעת צאת הכוכבים במדינתכם מאפשר להצביע לאחר צאת הצום. עם זאת, אם לא מתאפשר להצביע בלילה יש מקום - מפאת חשיבות העניין - להצביע גם בשעות היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר