החלפת אוכלוסין

החרדים שזכו בנווה שמיר, יעברו לרמה ד' החרדית

חרדים רבים זכו בדירות במסגרת מכרז מחיר למשתכן בשכונת נווה שמיר, שיועדה לציבור הכללי. בפעילות ראש העיר ונציגים חרדים בעירייה, יעבירו את זכייתם לרמה ד' החרדית (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

לפני כשנתיים התקיימה הגרלה של המחיר למשתכן במסגרתה זכה חלק מהציבור החרדי בדירות בשכונת "נווה שמיר", כאשר מוסדות הציבור וצביון השכונה מותאמת לציבור הכללי, וזאת כהחלטה היסטורית בין משרד השיכון לבין ראש העיר הקודם משה אבוטבול, כאשר רמה ד' מיועדת למגזר החרדי ונווה שמיר מיועדת למגזר הכללי.

כדי לשמר הסכמות אלו ובכדי להשאיר את צביון שכונת רמה ד' לחרדית ונווה שמיר לצביון כללי, אישר משרד השיכון ומשרד המשפטים את בקשתה של עיריית בית שמש לעשות "העברת זכיות" במסגרתה תינתן אפשרות לחרדי שזכה בנווה שמיר לעבור לפרויקט חילופי ברמה ד' אשר צביונה חרדית, ובכך להמיר את זכייתם.

המעבר בין השכונות תהייה ללא סיכון להפסד הזכייה, ואף תשדרג את הזוכים בשיפור מיקומם לבחירת הדירה, כך שחרדים שזכו בנווה שמיר יוכלו להרוויח בכך שיוכלו לבחור כעת לעבור לשכונה בעל צביון חרדי.

סוכם, כי זוכים מהמגזר החרדי אשר זכו במחיר למשתכן בדירה בנווה שמיר יוכלו להמיר את זכייתם להגרלה הקרובה של המחיר למשתכן בשכונה ד' וישובצו אוטומטית להיות במקומות הראשונים בהגרלה של המחיר למשתכן ובכך יזכו לבחור ראשונים את הקומה והמיקום של הדירה ולשדרג את זכייתם.

בשורה נוספת למגזר החרדי היא שבשלושה החודשים הקרובים תתקיים הגרלה נוספת של המחיר למשתכן בשכונה ד'. בעיריית בית שמש מדגישים כי בכך יישמר הצביון החרדי בשכונה החרדית ברמה ד'.

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "אני שמחה לבשר כי בית שמש מתקדמת להיות עיר שהיא מודל אמיתי בו לכל אחד יש מקום בעיר. זוהי בשורה אמיתית. אנו רואים בהחלטה זו הבעת אמון גדולה בתהליכים אותם אנחנו מובילים בעיר. זו התחלה של תהליך לבנות בו חיים איכותיים לכולם. אני מודה לצוות משרד המשפטים ולמשרד השיכון על ההבנה למקומה הייחודי של העיר בית שמש במרקם החברתי הישראלי ולחברי הנהלת העיר שמעון גולדברג ושלום אדרי על המאמץ הגדול ושיתוף הפעולה.

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה שמעון גולדברג: "המהלך הזה ייצר הזדמנות לכלל אוכלוסיות העיר ובכך ישמר את ההחלטה ההיסטורית שרמת בית שמש ד' תהיה למגזר החרדי ונווה שמיר למגזר הכללי. מה שהיה חשוב לנו ועמדנו על כך שהמהלך לא יסכן את הזכייה של מי שזכה בשכונה אחרת עם צביון אחר, בכך שהמרת הזכייה בין השכונות תהיה ללא סיכון להפסד הזכייה אלא אף ישדרג את הזוכים בשיפור הבחירה של סוג הדירה שירכשו במסגרת המחיר למשתכן ולפעמים גם במחיר הדירה. וכמובן שהמהלך ייעשה רק מרצון הרוכשים ולא תוך כדי כפייה".

במקביל להודעות הברכה שלהם, ישנם תושבים רבים הזועמים על כך, וטוענים כי לא ניתן לכפות עליהם לעבור לשכונה אחרת.

עו"ד נתן רוזנבלט אומר ל'כיכר השבת' כי ניתן רק לחשוב מה היה קורה אם במקום המילה חרדים, הייתה מופיעה המילה אתיופים או ערבים, וכי לא ייאמן שבשנת 2019, מבצעים חילופי אוכלוסין על בסיס אתני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר