לאחר ההפגנות

מנהיג האופוזציה הרוסית אושפז בבית חולים

אלכסיי נבלני, שנמצא במאסר החל משבוע שעבר בשל ההפגנה הגדולה שארגן במוסקבה, הובהל לביה"ח בשל נפיחות מוזרה שהחלה בפניו. רופאתו טוענת שהורעל (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלקסיי נבלני (צילום: shutterstock)

סוער במוסקבה: מנהיג האופוזיציה המקומית, אלכסיי נבלני, הועבר אמש (ראשון), לבית החולים מבית המעצר בו הוא נמצא בעקבות מעצרו בהפגנה שנערכה בסוף השבוע. על פי הרופאים הוא סבל מ"אלרגיה" שגרמה לנפיחות ואדמומיות בפניו. הדוברת שלו מסרה לאחר מכן, כי הוא לא סבל מאלרגיות בעבר וכי מצבו סביר.

מנגד, רופאת העיניים שלו, אנסטסיה ווסילייבה, שהצליחה לאחר מספר ניסיונות לראות אותו לזמן קצר ממרחק, ולטענתה לא מדובר בתגובה אלרגית, אלא השפעה של חומרים כימיים לא מזוהים בהם לטענתה הוא הורעל.

היא כתבה בדף הפייסבוק שלה: ״אני, כרופאה שטיפלה בכוויות החמורות ביותר באיזור עיניו של נבלני לפני שנתיים, יכולה לקבוע בביטחון שאז וגם כעת, מדובר בתוצאה של השפעות מזיקות של חומרים כימיים לא מזוהים. אלכסיי לא סובל ומעולם לא סבל משום אלרגיות. יתרה מכך, הוא אכל את אותו מזון כמו כל העצירים. הוא לא השתמש בשום בושם חדש או מוצרי טיפוח אישיים״.

הרופאה ציינה עוד בפוסט כי הרופאים שבדקו את נבלני מצאו נפיחות חריפה בעפעפיים העליונים והתחתונים, באיזור שסביב העיניים, גירוד חמור, אדמומיות חריפה על עור הצוואר,הגב,החזה והמרפקים.

הרופאה טענה שהעובדה שלא ניתן לה לבדוק אותו חשודה וכי יש לעשות בדיקה למצעים ולשערות שהותיר בבית החולים כדי לוודא כי הוא אכן לא הורעל.

על פי הדיווח של העיתונאי יאיר נבות השוהה במוסקבה, נעצרו סמוך לבית החולים אנשים שניסו לברר פרטים על מצבו של נבלני כולל עיתונאי של ערוץ החדשות דוז'ד.

נבלני נעצר כאמור בשבוע שעבר, בטענה שארגן הפגנה לא חוקית. יחד איתו נעצרו בסוף השבוע 1300 איש, שמחו על פסילת מועמדי האופזיציה בבחירות במוסקבה. על נבלני נגזרו 30 ימי מאסר, דבר אליו הוא כבר רגיל בשנים האחרונות בהן ריצה עונשי מאסר רבים על פעילותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר