ישתף פעולה?

מתכנן פיגועי 11 בספטמבר ובמגדלי התאומים יפיל את סעודיה?

ח'אלד שיח' מוחמד, המתכנן הראשי של פיגועי 11 בספטמבר, ישתף פעולה עם תביעה שהגישו קרבנות הפיגוע נגד סעודיה אם ארה"ב תסיר את האיום שיוטל עליו עונש מוות (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ח'אלד שיח' מוחמד, בעת שנתפס (צילום: צבא ארה"ב, מתוך ויקיפדיה)

ח'אלד שיח' מוחמד, הנחשב למתכנן הראשי של פיגועי 11 בספטמבר, אמר כי יסכים לסייע לתביעה שהגישו קרבנות המתקפה נגד ערב הסעודית, בכפוף לכך שהממשלה לא תבקש להטיל עליו עונש מוות.

על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הצעתו של מוחמד פורסמה במסגרת התביעה המבקשת להטיל על סעודיה את האחריות לתכנון הפיגועים שהביאו למותם של אלפים.

"בהיעדר גזר דין מוות פוטנציאלי ניתן יהיה לדון בשיתוף פעולה רחב הרבה יותר", מסר פרקליטו של מוחמד בתגובה לפניית עורכי הדין מטעם התביעה במשפט נגד סעודיה.

גורם המעורה בהליכים בגואנטנמו, הסביר בריאיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "הרבה קרה בעשר השנים האחרונות. הנאשמים בפיגועי ה-11 בספטמבר לא מעוניינים להפוך לשהידים כמו שהיו פעם".

יצויין כי מוחמד התוודה בחקירה על מעורבות ברבות מתכניות הטרור, והודה כי הוא אישית היה זה שערף בשנת 2002 את ראשו של העיתונאי היהודי האמריקאי החטוף דניאל פרל.

בדיון עבר בבית משפט, לאחר ששופט צבאי אמר כי מדובר ב"משפט של עונש מוות", התערב מוחמד והגיב: "זה מה שאני מקווה לו. רציתי להיות שהיד במשך הרבה זמן" - כעת, נראה כי שינה את דעתו והוא מוכן לשתף פעולה נגד סעודיה בתמורה להישארותו בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר