איבוד קולות?

'עוצמה יהודית' ו'נעם' לא ירוצו יחד בבחירות

בשל חילוקי דעות על זהות האנשים ברשימה, החליטו במפלגת החרד"לים 'נעם', כמו גם 'בעוצמה יהודית', שלא לשתף פעולה אלא לרוץ בנפרד, מה שעשוי להפיל את שלטון הימין (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עצמה יהודית רצים לבד (צילום: מאיר לוי, פלאש 90 ובאדיבות 'סרוגים')

לאחר מגעים ארוכים, מפלגת 'נעם' של החרד"לים ומפלגת הימין 'עוצמה יהודית' החליטו במשותף, כי לא ירוצו ביחד בבחירות הקרובות.

ההחלטה התקבלה במשותף לאור חילוקי דעות בענין שילוב מועמד לא דתי ברשימה. בעוד מפלגת 'עוצמה יהודית' דרשה לשלב מועמדים שאינם חובשי כיפה, ב'נעם' התעקשו על כך שזה נוגד את עקרונות המפלגה.

הצדדים מסרו, כי ההחלטה התקבלה מתוך הערכה הדדית ובהסכמה והם מאחלים הצלחה אחד לשני במערכת הבחירות.

ראשי מפלגת 'עוצמה יהודית' הודיעו כי יגיעו בשעה 20:00 למשכן הכנסת לצורך הגשת רשימת המפלגה להתמודדות בבחירות.

אך עדיין ישנם דיווחים על התקדמות במגעים על חיבור בין איחוד מפלגות הימין עם עוצמה יהודית: על פי הדיווח של הכתבת עטרה גרמן מ'סרוגים', ישנה הצעת פשרה שנבחנת לפיה בן גביר יקבל מקום 6 ו- 16, זאת על פני המקום ה-8 וה-11 - אותם דחה עד עתה.

גם נציגי מפלגת נעם צפויים להגיע לכנסת ישראל בשעה 18:30 ולהגיש את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה-22 לוועדת הבחירות. לאחר הגשת הרשימות ימסרו הנציגים הצהרה קצרה לתקשורת.

בסקר 'ישראל היום': שהתפרסם היום חבירה אפשרית של 'עוצמה יהודית' ל'ימין המאוחד' תוריד 2 מנדטים מגוש השמאל בעקבות שינוי כמות הקולות הנדרשת למנדט ובעצם יכולה בסופו של יום להיות מה שיכריע את הכף. כרגע, כאמור המפלגות מתכוונות לרוץ בנפרד מה שיכול לפגוע בסיכויי הימין לשנות את תוצאות הבחירות הקודמות לטובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר