צפו בדברים

הראשל"צ הגר"ש עמאר: להקפיד בשבת וכשרות בבין הזמנים

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס, בשיעורו השבועי, לבין הזמנים הקרב ובא וביקש מהציבור להקפיד שלא לבקר באתרים המחללים את השבת ולהקפיד בכשרות (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(תמונה: באדיבות המצלם)

בין הזמנים: הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר קרא בשיעורו השבועי: לא להיכנס למקומות מחללי שבת זהו חילול ה" והחובה להיזהר להקפיד על כשרויות.

בדבריו אמר "יש הרבה נוסעים, ויש שחושבים שאפשר לאכול הכל, צריך להיות זהירים לדעת מה קונים ומה לא, ומה לוקחים איתנו כדי שלא נצטרך לקנות, ואם רוצים לקנות דגים זה הכי קל, דגים אנחנו מכירים את ההכשרים זה לא בעיה, גם יש קשקשים ב"ה.

"אבל גם אלה שהולכים לאכול למשל במסעדות, צריך זהירות, ואם זה לא כשר צריך זהירות, לא יגיד אני אוכל רק דגים, מי יודע מה שמו באותו סיר או ברשת, לא לסמוך. וגם לא להיכנס לכאלה מקומות, זהו חילול ה".

בהמשך דבריו התייחס הראשון לציון על ההקפדה שלא להיכנס למקומות מחללי שבת: "יש עניין בפרט בתקופה הזאת שהרבה מראשי ערים וחברי כנסת שרוצים כדי שיבחרו בהם, הם מתחילים להילחם נגד השבת ונגד כל דבר שבקדושה. מקומות כאלה צריך להיזהר, לא להיכנס למקומות שמחללים שבת בפרהסיא".

לדבריו: "בפרט בעיר ששמה מתקוממים נגד השבת צריך להיזהר מאד, אם הולכים לשם. ב"ה גם בערים האלה לא אלמן ישראל, יש הרבה ששומרים שבת ועומדים בכל הניסיונות. צריך לחזק אותם ולהיכנס רק מהם לקנות".

בדבריו הוסיף הרב הראשי לירושלים לפקוד תחנות דלק שומרי שבת. "אפילו תחנות דלק שפתוחות בשבת, לא ייכנס בהם, יתכנן עצמו למלאות רק במקום ששומרים שבת".

"זה לא עניין של אסור ומותר זה עניין אחר, אלא קודם כל לחזק ידיהם של אנשים ששומרים שבת, ששומרים כשרות, למנוע חילול ה'. זהו קידוש ה' שידעו שהעם איכפת לו".

הגר"ש ציין בדבריו: "הרבה מבעלי המסעדות אינם של שומרים תורה, אז למה איכפת להם כשרות ושבת, אלא הוא יודע שיש אנשים שבאים איליו והם רוצים כשר, אז כדי שיבואו ויקנו אצלו אז עושה כשר ומקבל כל מה שאומרים לו.

"אבל אם רואה שאנשים שבאים גם שומרי תורה ובעלי מצוות נכנסים וקונים גם בלי הכשר ושבת, אז אומרים סתם הרבנים מבלבלים לנו את הראש, כולם נכנסו לא אמרו כלום. זה מחליש את התורה. מחלל את שם השם. בפרט בימי החופש אדם צריך לתכנן עצמו כדי לחזק ידי עושי מצוה ולא לעשות חילול השם"..

בסיום דבריו קרא הרב להקפיד לקדש שם שמיים בכל מקום: "יש עוד דבר שצריך להזהיר בפרט את הילדים להיות בעלי דרך ארץ, וכן לשמור את החוקים של התנועה, לא לנסוע בלי כל הכללים, ולא לנסוע בהפרזה, ולא במקום שאסור לנסוע, זה חילול השם. אדם יושב במקום ואוכל לא ישאיר ככה, יאסוף את הזבל וישים בשקית.

"אנשים רואים את זה, אומרים תראה את זה גם שומר תורה, גם שומר על הכללים. זה קידוש השם. הם עושים ששם השם מתאהב על ידם. אבל אם קמים ועוזבים את כל הלכלוך, שם השם מתחלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר