ליברמן תוקף

סמוטריץ: שואף שישראל תהיה מדינת הלכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' חזר על שאיפתו ש"המדינה תנהג על פי התורה ועל פי ההלכה" והדגיש כי כעת זה לא אפשרי • ליברמן: "הממשלה שתקום תסתדר בלעדיך" (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' חזר אמש (שלישי) על שאיפתו ש"המדינה תנהג על פי התורה ועל פי ההלכה" והדגיש כי כעת זה לא אפשרי. יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הגיב: "הממשלה שתקום תסתדר בלעדיך".

במהלך כנס 'רבני בית הלל', התבטא יו"ר 'האיחוד הלאומי' סמוטריץ' ואמר: "באכפתיות ובתשומת לב אפשר לפתור את רוב הבעיות. כמו שאנחנו יודעים היום לקיים תעשייה עם קיימות מבלי לזהם את הסביבה, אנחנו גם יודעים לקיים מדינה מודרנית שחייבת להניח תשתיות ציבוריות בסדרי גודל בלי לחלל שבת".

לדבריו: "אני מאמין שמניות היהדות נמצאות בעלייה. אני מאמין שעם ישראל יחזור בתשובה. אני מאמין שיבוא היום שבו כולם ירצו להתגייר ולקיים תורה ומצוות בלי הקלות בגיור. בדרך כלל הוויתורים באים מהצד שלנו וכל ויתור וכל פשרה היא נקודת הפתיחה במשא ומתן הבא, באלגוריה לתהליך המדיני שלנו".

בתגובה, תקף ח"כ אביגדור ליברמן ואמר: "זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה.

"יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה: 'אלו האנשים שהחשוד מבלפור נתן להם את המפתחות לניהול המדינה, והכל כדי שיחלצו אותו מאימת הדין. את הבחירות הקרובות חייבים לנצח הפסד משמעותו שסמוטריץ' יהפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה, בתמורה לחסינות מהעמדתו לדין של נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר