בעקבות הארגון החדש

השינויים ב'משמרת הקודש': הגר"י סילמן ימנה מזכיר חדש

לאחר שהרב מרדכי בלוי הקים את 'משמרת למשמרתי', לפיקוח על אירועים לחרדים, מתכוון הגאון רבי יהודה סילמן, למנות מזכיר חדש לארגון הוותיק 'משמרת הקודש והחינוך' • הסיפור המלא (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה סילמן והרב בלוי. ארכיון (צילום: שוקי לרר, באדיבות המצלם)

הטלטלה ב'משמרת הקודש והחינוך', נמשכת: לאחר הקמת הארגון החדש "משמרת למשמרתי", בפיקוחו של הרב מרדכי בלוי - כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', מתכוון הגאון רבי יהודה סילמן, למנות מזכיר מטעמו לארגון הוותיק 'משמרת הקודש והחינוך', כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כי הוקם ארגון חדש לפיקוח על אירועי תרבות במגזר החרדי, בשם - "משמרת למשמרתי", העומד תחת פיקוחו של המחנך הרב מרדכי בלוי ומלווה בחותמת חדשה עליה מתנוסס שמו של הרב בלוי, בעוד ששמו לא הופיע על החותמת הישנה של 'משמרת הקודש'.

גורמים ב'משמרת למשמרתי' טענו אז בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בתת-ארגון של הארגון הוותיק 'משמרת הקודש והחינוך', שהוקם לפני כ-25 שנה, אשר במהלך שנות פעילותה, הפקידו הרבנים בידיו של הרב מרדכי בלוי, שכיהן כיו"ר 'משמרת הקודש והחינוך', את ענייני החינוך, ואילו את ענייני הקדושה והצניעות, הפקידו בידי מגיד המישרים הנודע, הרב שלמה לוינשטיין.

לדברי גורמים ב'משמרת' לאחר שמספר אירועי התרבות גדל מאוד במגזר החרדי, כאשר מנגד בתי הדין בבני ברק לא יכולים לפקח ולקחת אחריות על כל האירועים ואף מסרבים לקחת אחריות רוחנית על מספר גדול של אירועים, זאת לצד העובדה שאין זה מכובד שחותמת של בית הדין תופיע על מופעים שונים, הוחלט על הקמת הארגון החדש.

הארגון החדש שהוקם העניק עשרות אישורים עם החותמת החדשה, למגוון אירועים שיתקיימו בימי חופשת בין הזמנים תשע"ט.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים לא שקט ב'משמרת הקודש והחינוך'. גורמים ב'משמרת הקודש', העומדת תחת הנהגתו של רב 'קהל חסידים' רמת אלחנן ואב"ד ב"ב, הגאון רבי יהודה סילמן, ובנשיאותו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ, אומרים כי הארגון החדש שהוקם אינו קשור כלל ל'משמרת הקודש והחינוך' וכי לדבריהם הקמת הארגון נעשתה שלא בהתייעצות עם הגר"י סילמן ואין לו כל אחריות על האירועים שמאושרים על-ידי 'משמרת למשמרתי'.

בסביבת הרב סילמן מאשרים ל'כיכר השבת' כי לאור הקמת הארגון החדש, ימונה בימים הקרובים איש חינוך כמזכיר 'משמרת הקודש והחינוך' שתמשיך להתנהל לפי הכללים הנוקשים שנקבעו מקדמת דנא על ידי גדולי ישראל זצוק"ל ושיבדלחט"א.

ל'כיכר השבת' נודע כי השינוי הצפוי בארגון הוותיק הוא בעקבות התערבות חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ראשי ישיבות מפורסמים, שביקשו מהגר"י סילמן לפרסם דעתו ברבים, ובעקבת כך פורסמה הבוקר הודעה מטעמו של הגר"י סילמן, לפיה ל'משמרת הקודש והחינוך' אין קשר לאירועים שאושרו לימי בין הזמנים.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת 'משמרת למשמרתי', אך שם נמסר כי "משום חרדה לכבודם של ת"ח אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר