תיק 1452

חלק מעמיתיו של ליצמן מגינים עליו: "ייצא צח כשלג"

לאחר הודעת המשטרה על תשתית ראייתית להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בעבירות של הצעת שוחד, מרמה והפרת אמונים, פרסמו כמה מעמיתיו הודעות תמיכה בו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באב תשע"ט | 06.08.19
פרוש עם ליצמן (צילום ארכיון: David Cohen/Flash90)

לאחר הודעת המשטרה על תשתית ראייתית להעמיד לדין את סגן השר יעקב ליצמן בעבירות של הצעת שוחד, מרמה והפרת אמונים, חלק מעמיתיו, חברי הכנסת החרדים, פרסמו הודעות תמיכה בו.

סגן שר החינוך מאיר פרוש כתב:"ידידי סגן השר הרב ליצמן עסוק בחסד ועזרה לכל פונה, ואני סמוך ובטוח שהוא ייצא צח כשלג, וימשיך בפעילותו המבורכת".

"חמורה מאוד העובדה שפעילות לגיטימית ומתבקשת של שליח ציבור במסגרת פניות הציבור, ועזרה לאזרח הקטן מול מערכות ביורוקרטיות מורכבות - מהווה בסיס לחקירות. הדבר פוגע בפעילותם של אישי ציבור ומונע מהם לסייע לשולחיהם".

תחקיר 'המקור' בערוץ 13 על יעקב ליצמן

תגובת ח"כ ישראל אייכלר: "אני בטוח כי בסופו של תהליך לא ייצא כלום מהמלצות המשטרה על הרב ליצמן. הם עצמם אינם מחשידים אותו בקבלת שוחד ובתמורה. הבעיה היא שקובעים כאן רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את המושג של פניות ציבור למשהו לא חוקי".

"מדי יום אני וחבריי שלוחי הציבור מעבירים פניות ומבקשים סיוע מפקידי שלטון ושרים, כדי לבחון סיוע לאזרחים. זה בדיוק מה שעשה הרב ליצמן ועל כך מאשימים אותו. הקהילה שאנחנו עוזרים לה היא כלל מדינת ישראל: ערבים יהודים אשכנזים וספרדים זקנים וצעירים".

"החרדים הם אוכלוסיה נרדפת על ידי פקידי השלטון. אם שר חרדי אסור לו לפנות לפקידים, שר חילוני כלפיד לא יכול להיות שר האוצר ולקצץ למוסדות תורה. מדובר באנשים שנרדפים על ידי פקידי השלטון ועלינו לסייע להם. נוצר כאן תקדים חמור במדינה. כמו בסדום. גם שם היו חוקים אבל חוקים רעים ושופטים רעים. הם לא אפשרו לתת אוכל לעניים, בניגוד לחוק. הופכים את מדינת ישראל לסדום ועמורה".

גם ח"כ אורי מקלב, איש 'דגל התורה', כתב בתגובה להמלצות המשטרה: "המפורסמות אינן צריכות ראיה, כי אצל לשכת סגן שר הבריאות העזרה לכולם ולכל פניה אינה רק סיסמא אלא עובדה, וכל מי שפונה מקבל יחס שווה. מקרים רבים מקבילים של עזרה דומה אך שם האישים אינם חרדים ומקבלים ציון לשבח אך כאשר מדובר בנציגים חרדים זהו כתב אשמה".

"זה ויכוח על משילות, על סמכויות ומהות התפקיד של שליח ציבור מול חלק הפקידות והבירוקרטיה הנוקשה. זה ניסיון לערער להחליש את נבחרי ושליחי הציבור. תפקידם של נבחרי הציבור לסייע מול הקשיים "המקצועיים" והניקור הפקידותי במשרדי הממשלה השונים".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר, אף הוא מ'דגל', הגיב: "סגן השר ליצמן הוא דוגמה לאיש ציבור מהמעולים והמוערכים ביותר, פרסום ההמלצה להעמידו לדין חודש וחצי לפני בחירות תמוה בדיוק כמו ההדלפה על קיום החקירה בסמוך לבחירות הקודמות. במקום להעמיד לדין את נבחרי הציבור שמתחמקים מלשרת את האזרחים, בוחרת המערכת המשפטית להתגולל על נציגים חרוצים שכל חטאם שהם מסורים לצרכי הציבור כולו".

בהמשך פורסמה גם ההודעה הבאה: "תנועת ש"ס מחזקת את ידיו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. שליח ציבור נאמן העוסק בצרכי ציבור באמונה עשרות שנים ודלתו פתוחה לכל פונה. אנו בטוחים כי חפותו תוכח והצדק יצא לאור במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר