'עוקץ המטפחות'

כתב האישום חושף: כך עשרות אברכים נפלו בפח

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום בפרשת 'עוקץ המטפחות', ופירטה כיצד הנאשם הונה את עשרות המשפחות החרדיות שהשקיעו אצלו את מיטב כספם - שירד לטמיון (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קדרי, הנאשם (צילום: ללא קרדיט)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד רמון קדרי, אזרח מקסיקו המתגורר בישראל, בפרשת 'עוקץ המטפחות' בה נפלו עשרות משפחות חרדיות.

לפני כשבועיים, כזכור, התפוצצה הפרשה עם היוודע דבר מעצרו של קדרי בידי המשטרה, וכפי שנחשף ב'כיכר השבת' - לפחות 40 אברכים מירושלים טוענים כי הצליח להונות אותם ולהוריד את כספם לטמיון, בין היתר על ידי תיאור עסק מרוויח כביכול של ייצוא מטפחות מישראל לקהילה היהודית במקסיקו.

היום שמע בית משפט השלום את פרטי כתב האישום, מפי עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ולפיהם "החל מהגעתו של הנאשם לישראל בשנת 2013, ועד למועד מעצרו, הציג הנאשם מצגי שווא וטענות כזב בפני אנשים רבים בשיטה המכונה 'הונאת פונזי', בה הציג עצמו הנאשם כשותף או בעל עניין בעסקי ייבוא במקסיקו, בארצות הברית ובישראל והציע לנפגעים להשקיע כספים בעסקיו אלו לפרקי זמן שהוגדרו מראש ובתמורה לתשואות גבוהות, תוך הבטחות שווא כי כספיהם יושקעו בעסקים".

"בכדי לחזק את מצג השווא הכללי", טוענת הפרקליטות, "נהג הנאשם לשלם לנפגעים את התשואות המגיעות להם, וזאת באמצעות כספי מרמה שהופקו מכספי הקרן של נפגעים אחרים. הנאשם פעל יחד עם עובד במפעל לייצור יודאיקה בירושלים, שבו עבד, ועובד זה שימש ככלי לעזרת הנאשם לרתום את מכרי העובד להונאתו. כך השקיעו מתלוננים סכומי קרן בעסקים, בסכום כולל של למעלה מ-3 מיליון שקל, על יסוד מצג השווא הכללי אותו הציג הנאשם".

חושף הפרשה, בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר'

לפי כתב האישום, "במהלך שהותו בארץ פתח הנאשם עם אחד מהמתלוננים מאפייה. לשם חיזוק מצג השווא הכללי כלפי חלק מהנפגעים, נתן הנאשם שיקים מחשבון הבנק המשותף שפתחו למאפיה, בשווי הקרן כערבון להשקעה, בהם זייף את חתימתו של השותף השני, ללא ידיעתו ומבלי שהוסמך לכך. כמו כן, הנאשם העביר לחשבונו הפרטי חובות השייכים למאפיה, מבלי שהורשה לכך".

קדרי נאשם בלא פחות מ-15 עבירות, בהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, זיוף וגניבה בידי מורשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר