סערת הסתת לפיד

התסריטאי מגיב: "אנשים הגזימו עם התגובות"

רועי עידן, תסריטאי העובד בצוות הקמפיין של יאיר לפיד, מגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' על הסערה סביב סרטון ההסתה, וטען כי ידע שזה יעשה בלגן, אך לא מדובר בהסתה (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך הסרטון של 'כחול לבן' שהופץ)

הסערה סביב הסרטון של 'כחול לבן' שהפיץ ח"כ יאיר לפיד, בו הוא מציג את החרדים כחמדנים וסחטנים המבקשים לעצמם את כל תקציב המדינה, עדיין כאן. התסריטאי רועי עידן, המוכר כמי שעומד מאחורי סדרות טלוויזיה מצליחות, עובד במערכת הבחירות הנוכחית סמוך ללפיד, והיה לו חלק בסרטון הנוכחי.

'כיכר השבת' פנה אליו בניסיון לשמוע את דעתו על הסרטון, שהוא היה בין יוצריו, וזכה לכינוי כסרטון אנטישמי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל ידי ראשי המפלגות החרדיות.

ראשית הוא מבהיר כי אינו יוזם הסרטון, אך לדבריו, "אני חלק מצוות הקמפיין, כמעט כל דבר שיוצא בקמפיין עובר דרכי".

עידן אומר כי ידע מראש שהסרטון יעשה בלגן, אך בכל הנוגע לתגובות החריפות, הוא טוען כי "אנשים הגזימו עם התארים נגד הסרטון מסיבות פוליטיות".

הסרטון המסית (צילום מתוך קמפיין 'כחול לבן')

לא ראית בסרטון הזה הסתה נגד המגזר החרדי?, שאלנו. "ממש לא. להסתה יש הגדרה חוקית מאוד מדויקת וזה רחוק ממנה", הוא טוען בתשובה.

כזכור, בסרטון, המדמה קבוצת וואטסאפ של ראש הממשלה בנימין נתניהו - "השותפים הטבעיים סופי", ובו התכתבות מבוימת של ראשי המפלגות המיועדים להיות השותפים בקואליציית נתניהו, מוצגים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן כמי שמבקשים לסחוט כספים.

בסרטון, נראה כאילו ביטן מבקש מהשותפים לחתום על התחייבות לתמוך בנתניהו. ודרעי, כביכול מגיב: "רוצים שאני אחתום? תביאו עוד טריליון שקל לישיבות!". ליצמן, מגיב אחריו, כביכול: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

רק היום התפרסמו נתונים המלמדים כי בעקבות הסרטון, חלה עליה משמעותית בהתבטאויות אנטי חרדיות, כאשר 43% מכלל שיח השנאה ברשת אתמול, הופנה כלפי חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר