"ערב טוב"

צפו: ליצמן חוזר הביתה אחרי המלצות המשטרה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן חזר הערב (שלישי) לביתו, לאחר פרסום המלצות המשטרה להעמדתו לדין בשורת חשדות. "ערב טוב", הוא הגיב לצלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג ונבלע בביתו (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן חזר הערב (שלישי) לביתו, לראשונה מאז פרסום המלצות המשטרה להעמידו לדין ב-2 פרשיות בחשד לעבירות של הצעת שוחד מרמה, הפרת אמונים והדחת עד.

מחוץ לביתו בירושלים המתינו צלמי תקשורת רבים אך במענה לשאלת צלם 'כיכר השבת' לשלומו, ליצמן הסתפק ב"ערב טוב" מחויך ונבלע בבניין בו הוא מתגורר.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', במסגרת הפרשה, נחקרו מספר אירועים בהם עלה החשד שליצמן - ניצל לכאורה את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד הבריאות.

פרשת מלכה לייפר

האירוע הראשון שנחקר במסגרת הפרשה עסק בחשד שליצמן ניסה להשפיע, לכאורה, באופן פסול על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים, עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של מלכה לייפר, המועמדת להסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין תקיפת קטינות. החקירה זכתה לשם 'פרשת ההסגרה'.

המלצת המשטרה: נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות.

פרשת בתי העסק

האירוע השני שנחקר במסגרת הפרשה עסק בהתערבות פסולה לכאורה של ליצמן בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעטיים של ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה של מספר אנשים שאכלו מתוצרתו. הפרשה זכתה לכותרת "פרשת בית העסק לממכר מזון".

המלצת המשטרה: נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לכאורה כנגד ליצמן לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד

פרשת האסירים

במסגרת החקירה נחקרו חשדות לאירועים נוספים, בהם ליצמן פעל לכאורה על מנת להשפיע באופן פסול על הדרגים המקצועיים במשרד הבריאות (מב"ן - מרכז לבריאות הנפש) ובמשרדים נוספים למען מספר אסירים, חלקם שפוטים בגין תקיפת ילדים, והכל במטרה לסייע בידם להשתחרר בתום 2/3 מתקופת מאסרם ו/או לצאת לחופשות מהכלא – להלן "פרשת האסירים".

המלצת המשטרה: חלק מן האירועים התיישנו ולגבי היתר לא נמצאה תשתית ראייתית מספיקה להוכחת החשדות.

במשטרה מציינים כי החקירה החלה לאחר אישורם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נוהלה בפיקוחם של ר' אח"מ ור' להב 433, ובוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בליוויה של פרקליטות מחוז ירושלים.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז ירושלים לעיון והחלטה.

מטעמו של ליצמן נמסר בתגובה: "כפי שהודענו לאורך כל הדרך, סגן השר ליצמן פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק".

"לשכת ליצמן נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה, לסיוע ועזרה לציבור. זאת, ללא אפלייה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצבם של הפונים אליו לסיוע, אלא לפי החוק והיושר".

בלשכה התייחסו להחלטת המשטרה לסגור את תיק 'פרת האסירים': "מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במירב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן.

"לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר".

בלשכה הוסיפו: "יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת על החוק, ואין ספק כי הדבר יוכח במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר