האדמו"ר מגור מגבה

"קצה הקרחון": ליצמן יואשם לפני הבחירות?

כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סגן השר יעקב ליצמן יוגש, כך מסתמן, עוד לפני הבחירות, כאשר לטענת גורם המעורב בחקירה, האתגר היה מה לא לחקור בגלל ריבוי הפרשות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפרקליטות צפויה לקבל את המלצות המשטרה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ואף צפויה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע, עוד לפני מועד הבחירות - כך דווח הערב (שלישי) בכאן 11.

גורם המעורב בחקירה, אמר לחדשות 12 כי הפרשות שנחקרו ושבגינן המליצה המשטרה להעמיד אותו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד הן רק "קצה הקרחון".

אותו גורם הוסיף וטען כי האתגר בריבוי הפרשות בהם היה ליצמן מעורב, היה בשאלה מה לא לחקור. המשמעות: יש פרשיות נוספות שעדיין לא נחקרו כלל.

"ליצמן חרג מסמכותו באופן בוטה", טען הגורם. לדבריו, "ליצמן כנראה לקה בתחושת כח שעיוותה את שיקול דעתו".

לדברי אותו גורם במפגש אקראי בין סגן השר ליצמן ובין סגן הפסיכיאטר המחוזי בירושלים אמר ליצמן לאחרון בעניינה של מלכה לייפר לאחר שזה נתן את חוות דעתו המקצועית כי לייפר היא מתחזה ואינה לוקה בנפשה: "יש אמירה ברורה ונחרצת. הבנת את היעד אך לא ביצעת".

ביום בו פורסמו המלצות המשטרה נגדו, עלה יעקב ליצמן אל מורו ורבו, האדמו"ר מגור - ממנו קיבל גיבוי מוחלט ומלא.

לפי הדיווח בכאן 11, האדמו"ר מגור הורה לליצמן להמשיך לעמוד בראש רשימת יהדות התורה, ובכך הכריע את הסיכוי למחלוקת פנימית במפלגה.

מוקדם יותר הערב דווח בתכנית חסכון בחדשות 12 כי לדברי בכירים במשרד הבריאות, ליצמן התערב במקרה נוסף למניעת סגירת פעילות המטבח במלון "ציפורי בכפר" חרף בעיות תברואה שנמצאו בו. לדברי אותם בכירים במשרד הבריאות ליצמן הפעיל את השפעתו לאחר שביקורת של משרד הבריאות במלון, שבו נערכו בין היתר כנסים ואירועים של חסידות גור, התגלו ממצאים מטרידים בין היתר בשר שפג תוקפו, מצב תברואתי ירוד והכנת מזון בזמן שהמלון בשיפוצים.

בעוד שהמלצת מפקחי המשרד הייתה לסגור באופן מיידי את המלון זמן קצר לאחר מכן, ליצמן ערך פגישה וביקש מאנשי המשרד למצוא פתרון ולא להביא לסגירת פעילות המטבח.

מנהל המלון אישר את הדברים, אולם מאוחר יותר מסרה הנהלת המלון בתגובה: "חד משמעית, לא נעשו פניות לשר ליצמן, לא נתקבלה שום עזרה מצידו ויתרה מזו מעולם לא היה קשר בין הצדדים על רקע העניין. כל ההתנהלות של המלון היתה מול גורמי המקצוע במשרד הבריאות, האמונים על כך - על מנת שידריכו ויכווינו אותנו כנדרש".

תגובת לשכת ליצמן: "מדובר בטענות שווא שאין בהן כל אמת עובדתית. ליצמן וצוות לשכתו פועלים לסייע לפניות רבות שמגיעות ללשכת סגן שר הבריאות בדגש לסיוע למניעת בירוקרטיה מיותרת ולא עזרה בבעיות תברואתיות וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר