הנציגים נאבקים, ההנהגה מחבקת

דרמה ב'דגל התורה': רמי גרינברג התקבל אצל שר התורה

בעוד נציגי המפלגה בפתח תקווה מנהלים מאבק מול ראש העיר רמי גרינברג, אמש החליטה הנהגת 'דגל התורה', בראשות ח"כ גפני, לקבלו לברכה אצל מרן הגר"ח קנייבסקי | מאחורי הקלעים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וגרינברג. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, נמצא בחודשים האחרונים בעיצומו של עימות ממושך מול סיעת 'יהדות התורה' בעיר, אך למרות זאת, בהישג של ממש מבחינתו, התקבל אמש (שלישי) במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, והסערה בתוך המפלגה - התעצמה.

בתקופה האחרונה יוצאים נציגי 'דגל התורה' בפתח תקווה בחריפות נגד ראש העיר, שלטענתם מתנכל לא אחת לציבור החרדי, כאשר בשיאם של ההתקפות כנגדו, הוא הושווה ב'יתד נאמן', בטאון 'דגל התורה', ליונה יהב, ראש עיריית חיפה, שהפסיד בבחירות האחרונות לאחר קדנציה של עימותים עם 'דגל התורה'.

בנוסף, יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, יצא בימים האחרונים בחריפות כנגד רמי גרינברג, בסדרת ראיונות בכלי התקשורת.

אך למרות זאת, התרחשה אמש (שלישי) דרמה של ממש בסיעת 'דגל התורה', כאשר ראש העיר התקבל במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, ברחוב רשב"ם בבני ברק, שם שהה במשך דקות ספורות.

יו"ר 'יהדות התורה', אליהו ברוכי, בראיון

אחד מעסקני 'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בעצם בפרס לראש העיר ובניצחון אדיר עבורו, למרות כל פעולותיו נגד 'דגל התורה' ומצביעיה. כעת, הוא ינופף בגושפנקא שקיבל ברחוב רשב"ם, ובצדק מבחינתו".

אחד האברכים בפתח תקווה, אומר ל'כיכר השבת' כי "זלזול כמו זה של מפלגת 'דגל התורה' בנציגיה ובמצביעיה, לא זכור לוותיקי המפלגה. איך ב'יתד' יש סדרה של מתקפות נגד גרינברג ובסוף הוא מתקבל כך? קשה להבין את המהלך ובטח לקבל אותו, כאשר אפילו שנת הלימודים, הדבר הבסיסי ביותר, עדיין לא מסודר כמו שצריך - אלא אם יתחולל בקרוב מהפך של ממש ביחסים".

מנגד, בכירים ב'דגל התורה' ניסו להסביר את הצעד הדרמטי והסבירו כי ראש העיר רמי גרינברג הגיע בהפתעה למעונו של הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם וביקש להיכנס לקבל ברכה.

בתחילה, כניסתו נמנעה ובני הבית מיהרו להתייעץ עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, בשאלה האם לאפשר לגרינברג להיכנס או למנוע זאת, לאור יחסיו המתוחים מול הסיעה בפתח תקווה.

לאחר דקות ארוכות של התייעצות, ובעוד גרינברג ממתין מחוץ לבית, הכריע גפני בשיקוליו הפוליטיים כי יש להכניסו ולא להביא את היחסים לכדי פיצוץ שאין ממנו דרך חזרה, מתוך הבנה כי אם ראש העיר הגיע למצב בו הוא מגיע בהפתעה לביתו של מרן שר התורה, כנראה שהוא מחפש את הדרך להסתדר עם המפלגה.

יחד עם זאת הותנה כי לא תצא תמונה מהביקור, ולמרות זאת, תמונה אחת הודלפה לרשתות החברתיות. בש"ס, החברים בקואליציית גרינברג ומגבים את מהלכיו, מיהרו לחגוג את הפגישה וגורמים הקשורים למפלגה הציגו זאת כניצחון על 'דגל התורה'.

נציגי הסיעה בפתח תקווה לא עודכנו במהלך הדרמטי ובעקבות כך פרצה סערה של ממש בסיעת 'דגל התורה', כאשר רבים התקשו להבין את פשרה של הפגישה ומה התועלת שלה.

גורמים ב'דגל' ניסו להרגיע את הרוחות והבהירו כי ראש העיר רמי גרינברג ייבחן במעשיו בלבד.

תגובתו של ראש העיר רמי גרינברג לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר