נפתחה חקירה

כתובות גרפיטי נגד חב"ד על בית הכנסת הגדול בבת ים

כתובות גרפיטי מוזרות כנגד חב"ד רוססו במהלך הלילה על קירות בית הכנסת האשכנזי הגדול "היכל יעקב" בבת ים. רב בית הכנסת הגיב: "זה מה שקורה כשמסיתים כל הזמן" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי חלפון, גבאי בית הכנסת)

כתובות גרפיטי מוזרות כנגד חב"ד רוססו ככל הנראה במהלך הלילה על קירות בית הכנסת האשכנזי הגדול "היכל יעקב" בבת ים. מתפללי בית הכנסת שהגיעו הבוקר נחשפו לכתובת ענק שרוססה על קיר שלם.

המרסס האלמוני כתב: "יענשו הרבנים המסתירים אמת יותר גדולה ורצויה. הרבי משיח שקר, נביא שקר, חכם שקר, חסיד שקר, צדיק שקר, בן ישראל שקר".

"הבוקר הופתענו לראות שריססו על בית הכנסת שלנו, אנחנו גם לא קשורים לחב"ד בשום דרך", אומר ל'כיכר השבת' רב בית הכנסת, הרב מאיר ציצוביץ' שתולה את האירוע באווירה הציבורית הכללית כנגד החרדים והדתיים, "לא היה שום סימן מקדים או מזהיר. אבל זו כנראה האווירה שיש נבחרי ציבור שרוצים לעודד אותה. כשמסיתים נגד דתיים בלי סוף - זה מה שקורה. כל אחד עם משהו מראש מוציא את זה לפועל".

ההערכות כי מדובר בחולה נפש שפעל במהלך הלילה גם במקומות נוספים בעיר. במקום אחר בבת ים נתלו הלילה מודעות בגנותו של הרבי מליובביטש ורוססו כתובת גרפיטי "משיח שקר". "בעבר הובאו לבית הכנסת דפים דומים שהושלכו על ידינו מיד לפח. אנו חושבים שמדובר באנשים שקשורים לנצרות ולמסיון", אומר הרב ציצוביץ'.

לבינתיים, גבאי בית הכנסת, יוסי חלפון הגיש תלונה למשטרה ואנשי בית הכנסת פנו לרשויות המקומיות כדי לטפל בנושא.

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר התקבל במשטרה דיווח אודות כתובת גראפיטי שרוססה על קיר חיצוני בבית כנסת ״היכל יעקב״ ברחוב ירושלים. המשטרה פתחה בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר