סבתא תהיה מרוצה: 4 דרכים להרגעת כוויות שמש בעזרת דברי מאכל

אם אתם מוצאים את עצמכם שבים מהים, אדומים כעגבניה וללא אלוורה בהישג יד, נסו את תרופות הסבתא הבאות - כולן נמצאות במטבח הביתי שלכם ואושרו ע"י רופא, לטיפול בכוויות שמש (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סימן ההיכר של יום קיץ מושלם - אור שמש חם - אבל הוא גם מהווה איום: כוויות. עדיף להימנע לחלוטין מקבלת כוויות שמש על ידי מריחת קרם הגנה באופן קבוע, מכיוון שאין דרך לתקן את נזקי השמש ברגע שהם נעשו.

אבל אם אתם בסופו של דבר אדומים ומתקלפים, למרות כוונותיכם הטובות ביותר, אתם יכולים להקל על הכאב ואי הנוחות בעזרת משחות לכוויות שמש. לעתים קרובות רופאים מציעים קרם הידרוקורטיזון וקומפרסים קרים כדי להרגיע את העור.

בכוויות שמש חמורות יותר, אתם יכולים לקחת תרופה אנטי דלקתית, כמו איבופרופן. בנוסף, כמה מחקרים הראו כי ג'ל אלוורה יכול לסייע בריפוי כוויות קלות והאקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצה על השימוש בו במקרה של כוויות שמש.

אז אם אתם מוצאים את עצמכם נראים כמו עגבניה בקיץ וללא אלוורה בהישג יד, נסו את אחת מהתרופות הטבעיות הבאות, שאושרו על ידי רופא לכוויות שמש:

יוגורט

מרי לופו, רופאת עור מניו אורלינס, ממליצה על יוגורט רגיל ללא שומן כתרופה מרגיעה לפנים. "שימו יוגורט על הפנים שלכם כאילו זו מסכה והשאיר אותו עליהם, עד שהוא כבר לא קריר יותר", היא אומרת.

חלב

לקבלת תרופה ביתית מהירה לכוויות שמש, יש להניח קומפרס הספוג בחלב צונן ולהחיל על העור. "אפשר להוסיף חלב, כל עוד הוא בא מפרה ולא מסויה או שקדים, לקערה עם קוביות קרח ולהשתמש בהן על העור", אומרת ג'סיקה קראנט, רופאת עור מניו יורק. ד"ר לופו מוסיפה כי החומצה החלבית שבו יכולה לשמש גם כאמצעי לטיפול בעור פגום.

מלפפון

"תמונת פרוסות המלפפון על העיניים, היא לא לגמרי גימיק", אומרת ד"ר קראנט. "הניחו פרוסות מלפפון קר על הכתפיים שלכם או החדירו מלפפון לקערת מים קרים והשרו בהם מטליות רכות - אותן תניחו על העור הפגוע ותחליפו כשהן מתחממות".

אבל לכוויות שמש גדולות? מלפפונים הם כנראה לא התרופה המעשית ביותר. "תהיו זקוקים להרבה מלפפונים", אומרת ד"ר לופו.

תה קמומיל

לתה קמומיל יש שם של כזה המסייע לבעיות עיכול ובאופן כללי, טוב לבריאות. גם כאן, להקלה על כוויות שמש, יש לחלוט את התה, לצנן אותו היטב ולהשרות בו פיסת בד. לאחר מכן, יש להניחה על העור עד שהיא כבר לא צוננת, בדיוק כמו בסעיפים הקודמים. "התה משמש כרטייה קלאסית עם תכונות ידועות נגד דלקת ונוגדי חמצון המסייעים לעור להחלים ולהרגיש טוב, יותר מהר", אומרת ד"ר קראנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר