עימות בבית משפט

העונש על סיוע למחבל: שנת מאסר בלבד

בית המשפט הצבאי גזר על אחיו של המחבל מברקן שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי, בשל אי מניעת החזקת נשק ובשיבוש הליכי חקירה • "נדרוש מהתביעה לערער" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מעצר אחד הסייענים בפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

שופטת בית המשפט הצבאי שומרון בסאלם, רס"ן רינת לוי מוסקוביץ', גזרה היום (רביעי), על אחיו של המחבל הרוצח מברקן שנת מאסר בפועל וכן שנת מאסר על תנאי, זאת לאחר שהורשע באי מניעת החזרת נשק ובשיבוש הליכי חקירה.

במהלך הדיון התפתחה מהומה, כאשר החלו חילופי דברים קשים בין משפחתה של קים לבנגורנד הי"ד לבין עורכי דינו של המחבל. עורך דין המייצג מחבלים ששהה במקום החל לקלל את המשפחה, הוצא מהאולם, חזר וירק לכיוון המשפחה.

כזכור, רצח אחיו של המחבל במפעל בברקן את קים לבנגרונד יחזקאל, בת 28, אם לפעוט בן שנה וארבעה חודשים וזיו חג'בי הי"ד מראשון לציון.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחות הנרצחים כנפגעי עבירה במימוש זכויותיהם, אמר לאחר הפסיקה, כי "מדובר באח של מחבל רצחני שחי איתו בבית, ידע שהוא מחזיק נשק וידע על אזהרת המחבל מחיפוש בבית של צה"ל. בנוסף, לאחר הפיגוע ניסה הנאשם למלט את סרטוני הצילום כדי שהמחבל ושותפיו לא יתפסו וימשיכו להוות סכנה ואיום".

"לא מדובר בנאשם תמים כלל וכלל. החוק ביהודה ושומרון קובע שעל חשד סביר יש חובת דיווח לצה"ל ואם הדיווח לא נעשה - עוברים על עבירה של אי מניעת הפיגוע. כל אדם סביר מבין שחשד סביר היה כאן, אם לא מעבר לזה. הענשת סביבת הטרור והרתעתה זהו תנאי הכרחי לעצירת הפיגועים. לצערנו בית המשפט נכשל כאן במשימה זו ואנו נדרוש שהתביעה תערער על כך ותפעל לתקן את המעוות".

על פי כתב האישום, אמו של הנאשם ידעה שיש בידיו של המחבל נשק וכי הוא מתאמן בו. כמו כן, המחבל ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע.

בנוסף, לאח מיוחסת עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט בגין כך שניסה לאחר הפיגוע להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם.

ד"ר אדווה ביטון, מועמדת מספר 3 ברשימת עוצמה יהודית לכנסת, ד"ר אדווה ביטון, מגיבה להחלטת בית המשפט הצבאי להטיל שנת מאסר בלבד על אחיו של המחבל אשרף נעאלוה שרצח את קים לבנגרוד בפיגוע הרצחני שאירע באיזור התעשייה ברקן.

ביטון, שהייתה שותפה למאבקים קודמים להחמרתם של עונשם של מחבלים, מגיבה לדברים ואומרת כי "מדובר בעיוות חמור של המערכת המשפטית שלא משכילה להרתיע את סייעני המחבלים ומטילה עליהם עונשים מגוחכים. לאחר שהוטל עונש כזה המערכת המשפטית רק מזמינה את הרצח הבא".

ביטון מוסיפה כי "כמי שחוותה על בשרה את אותו עיוות חמור ששוחק את ההרתעה של מדינת ישראל מול המחבלים, אני רצה לכנסת הקרובה כדי לפעול לשינוי אותם עיוותים מוסריים במערכת המשפט, ולפעול למען מערכת משפט שטובת אזרחי ישראל לנגד עיניה ולא טובת אויביה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר