ההכרעה - בקרוב

מסתמן: האישום נגד השר כץ - ללא השוחד

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפוי להגיש בימים הקרובים כתב אישום כנגד שר הרווחה חיים כץ. אם אכן יוגש נגדו אישום, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו בממשלה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע בימים הקרובים על הגשת כתב אישום נגד השר חיים כץ, החשוד, כי עזר לאיש שוק ההון מרדכי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת, בניגוד לחוק ותוך ניגוד עניינים חריף.

ההערכה היא כי כתב האישום לא יכלול את סעיף השוחד, שכן הוא הצליח לשכנע בכך את היועמ"ש במהלך השימוע שנערך לו.

בחדשות 12 דיווחו הערב, כי אם אכן יוגש נגדו כתב אישום, חיים כץ ייאלץ להתפטר משולחן הממשלה, ולא - על ראש הממשלה נתניהו לפטר אותו.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לפרסומים: "בעקבות הפרסומים בעניינו של השר חיים כץ נבקש להבהיר, כי בשלב זה טרם ניתנה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ביחס לשאלת העמדתו לדין. כאשר תינתן החלטה, תפורסם הודעה מסודרת לציבור, כמקובל. כל פרסום בנושא זה הוא באחריות המפרסם בלבד".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע על כוונתו להעמיד לדין בכפוף לשימוע את השר כץ בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. לפי החשד, במשך כחמש שנים התקיימו בין כץ ובן איש שוק ההון בן ארי, מערכת יחסים של "תן וקח".

לדברי הפרקליטות, בן ארי שנחשב למומחה בניהול תיקי השקעות, הורה לשר כץ כיצד לנהל את תיק ההשקעות שלו בתדירות גבוהה, עד כדי שהתיק נוהל בפועל על ידו.

הטובות הנאה כללו טובות הנאה שונות בין השניים. כאשר ע"פ החשד כץ הצליח להשיג מהטובות הנאה הללו סכומים של מיליוני שקלים כאשר בתמורה ניצל את תפקידו הציבורי כדי לקדם אינטרסים של איש ההון.

על פי החשד, הדבר נעשה ללא כל תמורה כספית מהשר, בניגוד למקובל וללא הסדרה פורמלית של יחסיהם כנדרש בחוק. במסגרת הקשר בין השניים, המליץ בן ארי לכץ באחת ההזדמנויות לרכוש ניירות ערך של חברות בת של אקוויטל, חברת החזקות ציבורית דומיננטית במשק, תוך ניצול של מידע פנימי על התפתחויות עתידיות שגילה עליהן מתוקף תפקידו בחברה.

המשטרה טוענת שכץ פעל למינוי יו"ר דירקטוריון והתערב בעניינים פנימיים הקשורים להתארגנות העובדים בתעשייה האווירית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר