פרסום ראשון

האברכים יקבלו את הפטור מהצבא - לביתם

ועד הישיבות וצה"ל הגיעו להסדר חדש, לפיו, אברכים שהגיעו לגיל 24 יקבלו ישירות את הפטור לביתם ולא יאלצו להתייצב עבור כך בבקו"ם. כל הפרטים בפרסום ראשון (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מפגינים בלשכת הגיוס. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: לאחר שנים ארוכות, וביקורת שנמתחה על הגעתם של אברכים בני תורה לבקו"ם על מנת לקבל את תעודת הפטור מגיוס - לא עוד. בהסדר שהגיעו ועד הישיבות עם צה"ל, החל מהבוקר (חמישי) אברך שהגיע לגיל 24 יקבל פטור מיידי במכתב ממוען לביתו, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מדובר במהלך תקדימי לאברכים השוקדים על לימודם שכל דקה ושניה בחייהם חשובה ללימוד התורה, ואינם מעוניינים להיחשף למראות מחוץ לאזור מגוריהם.

כידוע, וכפי שמוגדר בחוק, כל אברך או בחור מגיל 17 שתורתו אומנתו מקבל דחיית גיוס, בהגיעו לגיל 24 הוא נקרא לצבא לתהליך שבסופו מקבל פטור מגיוס.

הבשורה, הבוקר, לאברכים כפי שאנו חושפים לראשונה ב'כיכר השבת', זהו הסדר שהגיעו בוועד הישיבות מול צה"ל לקבלת הפטור באופן מיידי כך שכל אברך, בהגיעו לגיל 24, יקבל מכתב לתיבת הדואר שבביתו.

יצוין, כי כבר הבוקר קיבלו אברכים רבים שתורתם אומנותם את מכתב הפטור לביתם.

יצוין, כי חלק ממאבקם של החוגים הקיצוניים נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס, הינה בשל טענה כי עצם ההימצאות במקום עלולה להכשיל את בחורי הישיבות והאברכים, כעת הם יצטרכו לחפש תירוץ חדש למאבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר