5 משפטי קסם שיהפכו אתכם למארחים המושלמים

האח והגיסה מגיעים אליכם לשבת עם שני ילדיהם. זו אמורה להיות חוויה מהנה לכולם ואתם עושים הכל כדי שהיא באמת תהיה כזו. הנה 5 ביטויים שאם תגידו אותם, תגרמו להם להרגיש הכי בנוח שיש (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אורחים חשובים עומדים להגיע לשבת - האח והגיסה, יחד עם שני הפעוטות שלהם. זו אמורה להיות חוויה חיובית לכל הצדדים. הילדים יקבלו מתנות מבני דודיהם ויבלו אתם בנעימים, זה לא קורה יותר מדי ואתם תקבלו הזדמנות לחזק את הקשר עם בני המשפחה האהובים. אבל אם האורחים שלכם לא ירגישו בנוח או לא יהנו, זו תהיה בעיה ואתם עושים הכל כדי למנוע מצב כזה.

כדי לעזור לכם, קבלו מאתנו רענון מהיר לכללי הנימוסין המקובלים ואיך לנהל את השיחות המהנות ביותר. כותבת הטורים "נימוסים מודרניים", קתרין ניומן, מספרת מהם הביטויים שהכי קל לזכור ולהגיד, שיהפכו את השבת למהנה יותר לכל המשתתפים.

"פשוט תביאו את עצמכם"

זה תמיד דבר נחמד לומר ולאחריו "אני לא משתגעת". זו הדרך להחליק את העניינים ולפשט את הסיטואציה. אתם מראים לאורחיכם שאין לכם שום ציפייה שיכינו או יקנו משהו ולוקחים את האירוח בקלות. אם מישהו ילחץ ("בכל מקרה אני אביא משהו, אז תגידי לי מה יהיה מועיל"), אל תהססו להציע תרומה ספציפית: עוגת גבינה לשבת בבוקר או קינוח לאחרי הסעודה. אחרת, אנשים כנראה יביאו יין או פרחים, שתכלס, אף פעם אין מהם יותר מדי.

"אני כל כך שמח שבאתם"

המשפט הזה מתפקד כמנטרת אירוח מושלמת, לכל מטרה. למרות שהרגש צריך להיות ברור בכל פעולה שאתם עושים, זה גם דבר נפלא להביע אותו בקול רם. שמיעת המילים הללו מרגיעה במיוחד מישהו שהגיע מוקדם או מאוחר או מתבייש שהגיע בידיים ריקות.

"תרגישו בבית"

יש יין במקרר, כוסות במגירה הראשונה, טישו בארון בחדר השירות. אם אתם עושים רק מעט הכנה - למשל, מניחים את המצעים הנקיים על השידה, יחד עם מגבת פנים, אז כולם יכולים להסתדר בעצמם בשעה שאתם משכיבים את הילדים לישון או מטאטאים את הרצפה ולא פנויים לשרת את המוזמנים שלכם.

"בוא תעזור לי רגע"

ארבע המילים הללו מצילות בחינניות ממבוכה - אנשים מסורבלים או מופנמים. בנוסף, אתם מקבלים את העזרה שתזדקקו לה בפועל. "אכפת לך... לתבל את הסלט הזה? להעביר את האורז הזה לקערת הגשה? לספור 20 מזלגות?".

"תמיד שנאתי את זה..."

שבת רגילה ועם אורחים בכלל = כאוס בבית. משהו ישפך, ישבר וכו' ואורחיכם ככל הנראה מוטרדים הרבה יותר מכפי שאתם, מכאלה מצבים. אז הרגיעו אותם על ידי אמירה שאתם מעריכים אנשים יותר מחפצים ועל ידי הצחקתם ברגעי מבוכה. ("סוף סוף! תירוץ להיפטר מהשטיח הנורא הזה. תודה.") ואל תגזימו ביותר מדי קרצוף או ניקוי, או שתערערו את אמינות הרצון שלכם לארח בכיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר