נרצח מחוץ לרכב

התחקיר הראשוני: דביר שורק הי"ד לא נחטף

המחבלים, על פי התחקיר, הבחינו בבחור הישיבה כשהוא עולה בכביש ליישוב ודקרו אותו למוות מחוץ לרכבם. המצוד אחריהם עדיין נמשך וביו"ש זועמים על הימלטות המחבלים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו בזירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחור הישיבה שנרצח בפיגוע הדקירה הלילה, דביר יהודה שורק הי"ד, נאבק במחבלים וניסה להתנגד, אך נרצח בדם קר, כך עולה מהממצאים בשטח. אל המקום הגיעו בצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן. נמשך עדיין המצוד של כוחות הביטחון אחר הרוצחים.

המפקדים קיימו הערכת מצב בשטח בה סקר מפקד החטיבה המרחבית ״עציון״, אלוף-משנה דוד שפירא וכן בחדר הפיקוד של החטיבה בהשתתפות נציגי שב״כ ומשטרת ישראל.

בחדשות 12 דווח, כי הרצח עצמו בוצע כ-100 מטרים בלבד מעמדת הש"ג של היישוב מגדל עוז, בו למד. על פי הדיווחים, שורק היה בדרכו חזרה לישיבה לאחר שנסע לירושלים לקנות ספרים כמתנה למוריו. המחבלים שהבחינו בו בכביש העולה למגדל עוז, לא התכוונו כלל לחטוף אותו, אלא ישר דקרו ורצחו אותו.

דביר יהודה שורק הי"ד. באדיבות המשפחה

"אני בא עכשיו מהקריה שם קיבלתי עדכונים שוטפים כולל מראש השב"כ, ועכשיו מהאלוף. התשובה שלנו למרצחים האלה היא כפולה: קודם כל - הם באים להרוס, אנחנו בונים. שנית, ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה. אני יכול רק לומר לכם שאנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח", אמר נתניהו בזירת הרצח.

"בשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים. ואין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו גם נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה, נבוא איתם חשבון וגם עם שולחיהם", הבטיח נתניהו.

בעקבות הפיגוע הקשה יוצא היום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בדרישה לראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו: "החזר את המחסומים ליו"ש".

לדבריו: "ב-5 הפיגועים האחרונים ביו"ש הצליחו המחבלים להמלט מהמקום. הרוצחים של: איתם ונעמה הנקין, רזיאל שבח, איתמר בן גל, אורי אנסבכר, התינוק עמיעד ישראל איש רן, זיו חג'בי, קים לברנגרוד יחזקאל, הרב אחיעד אטינגר, סמ"ר גל קיידאן - כולם נמלטו מהמקום. הדבר הזה לא היה קורה אם היו מחסומים ביו"ש".

"לצערנו, בשנים האחרונות דמם של המתיישבים הפך הפקר. בכדי לשמור על "חופש התנועה" של אויבינו, מאפשרים לרוצחים ומחבלים להסתובב בחופשיות לרצוח בנו ולברוח לכפרים. דביר שורק הי"ד יכול להיות הקורבן האחרון. אני קורא לשר הבטחון להורות על החזרת המחסומים לאלתר. אם לבנינו לא תנתן הזכות לנוע בחופשיות וללא חשש, כך יהיה גם לאויבינו", אמר יוסי דגן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר