"נִשָּׂא לְבָבֵנוּ אֶל-כַּפָּיִם, אֶל-אֵל בַּשָּׁמָיִם"

הרב קצנלבוגן מסביר: כך תרגיש את החיסרון בבית המקדש

הרב זאב קצנלבוגן, מרצה ואיש ירושלים, מסביר באולפן 'כיכר השבת': כך כל יהודי, באשר הוא, ירגיש את החיסרון בבית המקדש וישאף לביאת המשיח • ראיון של אמונה והתחזקות. צפו (יום תשעה באב)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

הרב זאב קצנלבוגן, מרצה ואיש ירושלים, מסביר באולפן 'כיכר השבת': כך כל יהודי, באשר הוא, ירגיש את החיסרון בבית המקדש וישאף לביאת המשיח.

קטעים מהשיחה:

"איזה כיף שאפשר לשאול כאלה שאלות. לפני 70 שנה אנשים לא היו שואלים שאלות כאלה. אנחנו חיים בדור של הארת פנים. עם ישראל מנהל חיים כפי שהוא רוצה עם שפע כלכלי, אין תלונות, וכאן מגיעה השאלה.

"ברוך השם שהגענו למצב שזו השאלה. מי שמתאבל היום כפי שהיה לפני 70 שנה או שהוא מנותק מהמציאות או שהוא כפוי טובה.

"מה חסר לנו היום? אתה רואה ברחוב זוגות. ברחוב הישראלי אפשר לראות זוגות שמשדרים אהבה. בשבריר שניה, אתה קולט שהזוג נמצא כאן לחמש דקות אבל אין להם עוגן, אין להם בית. מנגד רואים אנשים מבוגרים הולכים אחד על יד השני ולא משדרים אהבה לוהטת,אבל קלטת שלזוג הזה יש עוגן, ולכן כל כך יציב להם שהם בחוץ.

"בא נדבר על לומדי תורה, אנשים יראי שמים, נראה שהתרגלנו לעשות דברים כי צריך בלי לחוות את החוויה שלהם, אולי התרגלנו לעשות מצוות כי זו מטלה? איפה החוויה? מלא אנשים נמצאים בחוץ ויבש להם, הם עושים המון מטלות אבל הם לא נמשכים לזה. אנחנו מצליחים להתרגל לחלקי ושוכחים שהנושא האמיתי זה הרגש והלב.

"אני תמיד חושב שהיכולת להשפיע על אנשים אחרים בנויה על מה שאנחנו חווים. נערים מתמודדים, חיים באומץ ואומרים אנחנו לא מתחברים למה שאתה מציע לנו. אני יוצר אתם שיח. ומבטיח להם שזה יכול להתמלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר