4 צבעים שיכולים להפחית לחץ וחרדה כשמשלבים אותם בעיצוב הבית

4 צבעים מרכזיים ששילובם בעיצוב הכללי יסייע לבית שלכם למלא את תפקידו המקורי: להעניק לכם גם רוגע ושלווה ולא רק סתם מקום לגור בו (עיצוב פנים, סטייל)

(צילום: Kara Eads on Unsplash)

כולנו יודעים שמראה הבית - או כל חלל אחר - יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו, וכעת מסקנות של חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה מגבים זאת מדעית. בגדול, אדום מגביר מתח וירוק ולבן עושים את הפעולה ההפוכה, אך כיצד מחליטים מהו המינון האולטימטיבי שיעניק לנו תחושה של ביטחון ושלווה בבית? המומחית של 'דקוריסט' עושה סדר:

כחול

"גווני הכחול שלווים ורגועים ויכולים להוריד את לחץ הדם, להפחית חרדה ואפילו להאט את הדופק" אומרת ג'וליה מילאי-וולש מדקוריסט. "לקבלת אפקט מרגיע בחדר השינה, בסלון או בכל חלל אחר שנועד למנוחה ושקט, בחרו גוונים תכולים רכים".

ירוק

"המחקר של אוניברסיטת מינסוטה מצא כי נבדקים חוו פחות לחץ לאחר שהייה בחדרים ירוקים בהשוואה לאלו ששהו בחדרים האדומים. גווני ירוק עם נגיעות של בז' או צהוב בהיר מומלצים כמסייעים להפגת לחץ ומתחים" היא מסבירה.

ורוד רך

"בעוד שגוונים ורודים עזים כמו פוקסיה או כהים יותר שנוטים לאדום עשויים להעלות את רמות הלחץ, גוונים של ורוד מלוכלך-מאובק בהיר, ורוד מילניאל וכאלה שיש בהם משקל רב של לבן, תורמים רבות לתחושה רגועה. בחרו בצבע וורוד על סקלת הפסטל שלא יגרו אתכם יותר מדי ויעלו את מפלס המתח".

לבן

"באופן לא מפתיע ודי צפוי, הצבע הלבן מעניק שקט ורגיעה. המחקר מצא כי בדומה לחדרים הירוקים, גם חדרים שהטון המרכזי בהם הוא לבן יכולים להפחית את הרמות הלחץ. עם זאת, הבדלים עדינים בטון של הלבן למעשה עשויים לגרום לתגובה שונה לגמרי. בחרו בגוונים לבנים נקיים ובהירים והימנעו מאלה שנוטים לאפרוריות קודרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר