עדיין לשון מאזניים

בסקר: לראשונה, איווט יורד ומאבד מנדטים

מפלגת 'ישראל ביתנו' יורדת לאחר תקופה ממספר דו ספרתי, אך עדיין נשארת לשון המאזניים בין גושי הימין והשמאל. המפלגות החרדיות שומרות באופן יחסי על כוחן (חדשות, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, ליברמן וברק בימים אחרים (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בסקר של מכון סמית בהנהלת הסוקר רפי סמית שמתפרסם הבוקר (שישי) ב'רדיו ללא הפסקה', ליברמן יורד מהעשרה מנדטים ומקבל תשעה, הפער בין כחול-לבן לליכוד נשאר על שני מנדטים, החרדים עומדים על 15 מנדטים.

בסקר שמתפרסם הבוקר, החרדים עומדים על 15 כאשר החלוקה היא שיהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים ואילו שס עדיין שומרת על כוחה עם שמונה מנדטים.

המפלגות הגדולות ממשיכות לשמור על מעל 30 מנדטים, הליכוד מקבל בסקר - 32 מנדטים, ואילו כחול-לבן על אף הפדיחות של יו"ר המפלגה שומרת על 30 מנדטים.

מפלגת 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד ממשיכה במגמת ההיחלשות ועומדת על־10 מנדטים. מפלגתו של איווט ליברמן מקבלת כאמור, תשעה מנדטים.

סה"כ בגוש הימין ללא ליברמן - 57 מנדטים, וליברמן ממשיך לשמש כלשון מאזניים.

מבחינת מפלגות השמאל אין שינוי ניכר: 'המחנה הדמקורטי של ברק ומרץ יקבל לפי הסקר 8 מושבים בכנסת הבאה, 'העבודה' תקבל חמישה מושבים והמפלגות הערביות 11 מנדטים.

עורכי הסקר מציינים שתי מפלגות בלבד, שלהן הצביעו יותר מאחוז מהמשיבים: זהות של משה פייגלין עם 1.8 אחוזים, ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, שמקבלת, על פי הסקר, 1.5 אחוזים מהקולות.

סקר 'רדיו ללא הפסקה' נערך, על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית. הוא נערך בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 650 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה).

טעות הדגימה עומדת על 3.9 אחוזים, ושיטת הדגימה היא אשכולות דו-שלבי (מספר המתבקשים להשתתף עמד על 4,498 בני אדם).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר