בצום תשעה באב

שוב סוער בערד: השתלטות, פינוי ומעצרים

ימים ספורים לאחר פינוי המקלט שהפך לבית כנסת, טוענים בעיריית ערד כי חסידי גור ניסו שוב להשתלט על מקלט והגיעו לפנות את בית הכנסת. במקום התפתחו מהומות. צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

שוב סוער בעיר ערד: לאחר פינוי בית הכנסת ביום חמישי האחרון, שהוביל לשורה של צעדי מחאה ובהם תפילת ליל שבת ואמירת הקינות בליל הצום ברחובה של עיר, הצהריים (ראשון), פינוי נוסף של בית כנסת.

לטענת העירייה, מדובר במבנה השייך לתנועת הצופים, אליו פלשו היום החסידים שמיהרו להקים במקום בית כנסת, שטיבל גוראי, ולהתפלל במקום.

בעירייה החליטו הפעם להימנע מסחבת משפטית, ובהתאם לחוק המאפשר להם פינוי עצמאי בתוך שלושים יום, הגיעו למקום - אך שם התפתחו מהומות.

החסידים, כמובן התנגדו לפינוי בית הכנסת, מה עוד שמדובר בעיצומו של יום צום תשעה באב. מנגד, למקום הגיעו תושבים שניסו לעורר פרובוקציות.

המשטרה הגיעה למקום, ועיכבה מספר חסידי גור שהפריעו לפינוי המקלט שהפך בין לילה לבית כנסת.

יצוין כי לטענת חסידי גור, יש להם מחסור חמור במקומות תפילה וכי המקום המדובר עומד שומם כבר תקופה ארוכה ולכן החליטו להתחיל להתפלל שם.

ראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "כפי שאמרתי בעבר, העירייה תפעל בנחישות אין קץ כנגד גילויי עבריינות, באפס סובלנות. המקלט הזה יפונה כמו שמקלטים קודמים פונו. ערד הייתה ותישאר עיר חילונית וליברלית ולא ניתן לשנות את הסטטוס הזה בגילויי אלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר