סערת עפולה

מוטי שטיינמץ: "זוהי שעת שמד, לא אופיע שלא בהפרדה"

הזמר החסידי המצליח מוטי שטיינמץ מגיב לראשונה על החלטת בית המשפט היום לאסור על קיום מופע בהפרדה בעיר עפולה ומצהיר "לא מבטל את השתתפותי, נלחם בערוצים המקובלים" (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי החלטת בית המשפט השערורייתית שלא לאפשר מופע בהפרדה בעפולה ביום רביעי הקרוב, אמן הרגש מוטי שטיינמץ, שהיה אמור להופיע שם מגיב לראשונה להחלטת בית המשפט בשיחה עם 'כיכר השבת': "לכל השואלים אני לא מבטל את השתתפותי בקומזיץ בעפולה, אנחנו נלחם בערוצים המקובלים נגד החלטת בית המשפט, כמובן שאם ההחלטה תישאר על כנה אני לא אשתתף באירוע".

לדברי שטיינמץ, "זוהי שעת השמד וזה הזמן שלנו לקדש שם שמים. בית המשפט לא יחליט לנו מה לעשות ואיך".

שטיינמץ שוויתר פעמים רבות על מופעים גדולים שנערכו שלא בהפרדה אומר בנחרצות: "בשום פנים ואופן אני לא מופיע בלי הפרדה ובלי מחיצה, זה נוגד את העקרונות שלי".

איש התקשורת החרדי, מנחם טוקר, התייחס אף הוא להחלטת בית המשפט ואף הציע פתרון מעשי לאי קבלת תקציבים מהמדינה, "‏בית המשפט התערב באופן בוטה בחופש התרבות אבל אני מאמין שהמוזיקה שלנו תנצח. אמנים כמו מוטי שטיינמיץ, שמופעים בהתנדבות מדי יום בבתי חולים, אצל אומללים ושבורי נפש, לא יינזקו. כל חברה שתקח חסות על אירוע חסידי בהפרדה אני מתחייב להנחות אותו חינם".

כזכור, בית משפט המחוזי בנצרת, קיבל היום (ראשון), יום צום תשעה באב את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, ואסרה על קיום מופע הזמר החרדי מתוך הפרדה מגדרית.

בפסיקתו כתב השופט יונתן אברהם, "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

"כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה".

עוד קבע השופט כי "המשיבות תודענה עד מחר בשעה 16.00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע, את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

"אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

ההחלטה עוררה סערה ותגובות רבות במערכת הפוליטית ומחוצה לה כנגד ההחלטה שכופה על אירועים שנועדו לציבור החרדי להיעשות ללא הפרדה.

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ שקיימה הרשות היא ביקשה להפיק אירוע מרכזי ענק לציבור החרדי שיחגוג ויהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר