מחאה נגד הכפייה

'קלמן-ליברמן' פתחו את התוכנית עם שיר של מוטי שטיינמץ

אחת מתוכניות הבוקר המואזנות, של צמד העיתונאים קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן המשודרת ב'כאן - רשת ב'' נפתחה הבוקר לקולו של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ - כמחאה (ברנז'ה)

קלמן ליבסקינד, מוטי שטיינמץ ואסף ליברמן (צילומים: יונתן זינדל, יעקב נחומי וגילי יערי / פלאש 90)

הכפייה החילונית: צמד השדרנים הפופולריים, אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד, החליטו להביע סולידריות עם הציבור החרדי ולפתוח את התוכנית שלהם הבוקר (שני) בשיר "מימיני מיכאל" של הזמר מוטי שטיינמץ.

השיר בפתח התוכנית (באדיבות 'כאן 11' ו'כאן רשת ב'', מתוך התוכנית 'קלמן-ליברמן')

"אנחנו בהפרדה מלאה לגמרי, יש בינינו לבין המפיקה מחיצה מלאה לגמרי", אמרו בציניות צמד השדרנים עם השמעת השיר.

לאחר מכן העיתונאי קלמן ליבסקינד פנה לעמיתו אסף ליברמן ואמר לו: "אמרת לי אתמול שיש לך אות חדש לפתיחת התוכנית, אני הייתי במתח ומתברר שהצלחת להפתיע אותי".

"נכון מאוד", ענה לו ליברמן, "מוטי שטיינמץ הוא כוכב גדול בציבור החרדי, כוכב כל כך גדול שרצו לסגור את הפארק בעפולה לצורך הופעתו בפני המגזר, אך בית המשפט החליט - שלא, אי אפשר לעשות אירוע בהפרדה מלאה ושטיינמץ החליט לבטל את האירוע. לכן, אנחנו באולפן הצנוע שלנו, נשמע את מוטי שטיינמץ בהפרדה".

כזכור, בית משפט המחוזי בנצרת, קיבל אתמול - יום צום תשעה באב, את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, ואסרה על קיום מופע הזמר החרדי מתוך הפרדה מגדרית.

בפסיקתו כתב השופט, "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

"כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה".

עוד קבע השופט כי "המשיבות תודענה עד היום בשעה 16.00 למארגני/מפיקי האירוע ולספק השירותים שהוזכר בפרוטוקול הישיבה וכן לאומן המופיע, את תוכנו של פסק דין זה ואת האיסור לפיו לפעול בשטח האירוע לצורך הפרדה מגדרית. כן תפעלנה המשיבות להסרת התנאי המגדרי מכל הפרסומים באותם אמצעי פרסום שננקטו על ידן לפרסום האירוע".

"אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע".

הבוקר, הגיש ח"כ עו"ד משה ארבל עתירה לביהמ"ש המחוזי נגד ההחלטה שצפויה להביא לביטול ההופעה, בטענה לפגיעה לא מידתית בזכויות של הציבור החרדי וחוסר שוויוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר