כעס הנשים החרדיות • צפו

סערת ביטול המופע המופרד של שטיינמץ: "החסידות בכו"

נשים חרדיות שהיו באולם בית המשפט בנצרת נדהמו כששמעו את ההחלטה על איסור ההפרדה בין גברים לנשים במופע של שטיינמץ; אחת מהן מתארת ל'כיכר' את כאבן • צפו בתיעוד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשים ההמומות והכועסות (צילום: באדיבות יואב איתיאל, וואלה!NEWS)

בעיצומו של צום תשעה באב, אתמול, הגיעו עשרות נשים, בעיקר חרדיות, לאולם בית המשפט המחוזי בנצרת, כדי לשמוע את החלטת השופט יונתן אברהם בעתירת 'שדולת הנשים' האנטי-חרדית נגד ההופעה של הזמר מוטי שטיינמץ, שתוכננה תוך הפרדה בין גברים לנשים, כמתחייב על פי כללי הצניעות.

כשהשופט הודיע כי הוא אוסר הופעה במתכונת זו, ואף כופה על סדרני העירייה למנוע את ההפרדה, הן לא ידעו את נפשן מצער. תחילה הן היו מופתעות והמומות, ולאחר מכן הביעו חלקן את כעסן, מחוץ לאולם הדיונים.

בשיחה ל'כיכר השבת' מסבירה יונה טיירי, מי שארגנה את הגעת הנשים לבית המשפט, את המטרה בכך: "הגענו לשם כדי להראות שאכפת לנו כל ענין ההפרדה. המצב הוא, שלכל החרדיות אין לאן ללכת בחופש, ועד שארגנו להן את הערב הזה, עכשיו מבטלים להן גם אותו".

"רצינו להראות נוכחות, ושכולם יבינו שזה כואב לנו; לא לעשות בלגן. תכננו ליהנות מהזמר מוטי שטיינמץ, וגם מחיים ישראל, וממש חבל שזה מה שקורה".

הזמר מוטי שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

את תחושותיהן של הנשים החרדיות, ברגע הקראת הכרעת הדין, מתארת יונה: "האמת שממש הופתענו שהחליטו לאסור את ההפרדה. חשבנו שיכבדו אותנו, כמו שאנחנו מכבדות את כל החילונים. באותו רגע שניתנה ההחלטה, לא ידענו מה לעשות... הלוואי שהערעור לבית המשפט המחוזי יתקבל, וההחלטה הרעה הזאת תבוטל".

"אגב, זה יפה לראות שגם חילונים מבינים אותנו, שזכותנו לרצות הפרדה", היא מדגישה. "לא רק חרדיות כעסו על החלטת השופט, היו איתנו גם מהציבור הדתי לאומי ועוד".

גברת טיירי מוסיפה: "כואב לנו כל הענין הזה. זה לא רק הקטע של הזמרים; זו גם תכנית יפה לחופש לציבור החרדי, התכנית היחידה מהסוג הזה שנקבעה לנו פה בעיר".

יונתן אברהם. השופט שאסר (צילום: אתר בתי המשפט)

לדבריה, "נשים חסידות ויז'ניץ, שגרות פה, ממש בכו בגלל החלטת השופט. הן אמרו: 'עד שסוף סוף יש לנו איזה אירוע טוב, תכנית משלנו (הזמר שטיינמץ הינו חסיד ויז'ניץ. א.ר.), שאנחנו יכולות באמת לבוא ולהרגיש בו בנוח - גם זה לוקחים לנו?'".

"לאן נלך עכשיו?", מסיימת מארגנת המחאה בבית המשפט נגד ביטול ההפרדה, את דבריה ל'כיכר השבת'.

יצוין, כי גם יו"ר 'הימין החדש', שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, ביקרה היום באופן מוחלט את ההחלטה המסעירה של בית המשפט בנושא, ואמרה בראיון ל'כאן רשת ב', כי כאישה חילונית וליברלית היא סבורה ש"הפרדה זו לא הדרה".

"גם לציבור החרדי מגיע ליהנות מאירועי תרבות. ההתנשאות החילונית על הציבור החרדי וניסיון לכפות עליהם אורח חיים אחר אינה במקומה. ציבור חרדי לא יגיע לארוע שאינו בהפרדה וגם להם מגיע ליהנות בקיץ", טענה שקד.

איילת שקד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר